Död blogg? Knappast den laddar bara

På senare tid har det inte blivit några inlägg här. Varför?
Det finns ett liv utanför dessa blogg-väggar också.
Men när det väl trillar in ett inlägg är det oftast längre än vad detta kommer bli nu.

Igår spelades de Champions League. Vilket jag hade totalt glömt bort.
Måns ringde i alla fall och påminde mig. Då hade jag redan lagt mig för att sova.
Fick reda på att Liverpool gick vidare efter straffar.
Ikväll ska jag inte missa matchen i alla fall. Ser fram emot matchen faktiskt.

Måste citera oraklet Patrick Ekwall:
Att se fotboll på Fredrikskans är en resa tillbaka i tiden.
Man kan sitta o hånskratta åt det lite "töntiga"...en speaker som låter som en gammal journalfilm där folk uppmanas "heja, heja, tjosan, svejsan o ge bollkallarna en extra applåd", det är stilla o fint klapp-klapp...klapp-klapp-klapp...klapp, klapp, klapp, klapp...klapp-klapp, det är medhavda smörgåsar o kaffetermosar, det är svensktoppsband som sjunger "FF, FF hela dan, hela dan, hela dan" o det är nån tjomme som går omkring med sån där tratt o försöker få med folk på "heja kalmar friskt humör" eller nåt o nåt sånt har jag bara sett här i Kalmar o på gamla söndriga svartvita filmer i dubbel hastighet från VM 1958.

Det är på sitt sätt väldigt fjompigt, men på många andra sätt en rätt skön kontrast...istället för de k-ord, de h-ord o de f-ord som blivit helt "accepterade" att vrålas ut av vuxna människor när någon missat ett inkast eller tagit en inspark på i stort sett varenda arena i landet...så skriker man "blås nu domarn!", "passa bollen för fan" eller "skärp till er nu, pojkar" på huvudläktaren i Kalmar.

Är det nån som blir riktigt förbannad så reser han sig ensam upp o skriker "nä, nu får du byta snart Nanne!"
Ungefär så.

Tack för mig. Hej!

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0