Jagade

Idag var det dags för Jagad att komma till Kalmar, ni vet, Mix Megapols tävling där man ska hitta en person som är jagad av radiostationen i en stad i Sverige. Idag var det alltså Kalmar som skulle få påhälsning.
Fick nys om det på radion igår via reklamen.
Laddade hela gårdagen genom att tänka över vart den jagade skulle kunna vara och gömma sig
Kom snabbt och tänka på tre ställen; Giraffen, Baronen eller stan med affärerna.
Två stycken av dessa alternativ gick bort ganska fort när jag hörde på radion imorse att dom skulle börja jaga direkt vid klockan 08.00 i Kalmar, nämligen Baronen och själva stan med affären. Så Giraffen blev det i morse.
Vi åkte dit, jag, Annica och Dennis och började leta.

Jag började ställa frågan fel.
Jag frågade en person "är det du som är jagad av mix megapol?"
Rätt ska ju vara "Är du jagad av Mix Megapol?"
Som tur va så var det ju inte han, fasen om det vart han.

Vi sprang runt där som galningar och letade.
Träffade Pernilla, som vi senare hade med oss i radion vart vi än gick och frågade.
Hon snackade med Adam och Gry live.
Sen fick hon en ny mobill som "plåster på såren".

Jag hade behövt den istället ;)
Min laggar som fan.

Ingen hittade den jagade i alla fall. Tur var väl det.
Hade dock blivit glad om jag hittat han.

Plus att en ny mobil hade suttit fint.

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0