Långhelgen som blev korthelg

Ännu en helg är över alldeles snart och som vanligt har jag inte fått någonting vettigt gjort själv, utan bara passat upp på andra hela tiden. Och detta till trotts att det varit långhelg. Torsdag-Söndag hel-ledig.

Vi kan ju börja med torsdagen. Vad gjordes då egentligen?
Ja inte mycket egentligen. Jag kodade om lite Kalmar FF-matcher från i år så det gick att bränna ut dom på DVD. Fick ut tre stycken matcher på skiva under dagen. Det var ju verkligen imponerande. Eller inte.

Fredagen var det jobb, jobb och åter mera jobb.
Jag och Jessica hade affären för oss själva när de övriga var iväg på begravning.
Gick väl väldigt bra tills fredagens varor anlände. Nämligen att alla varubilar kom på en och samma gång. Först mejeribilen, kort därefter en Coca-Cola-bil med massor av god läsk. När dessa två bilar hade precis åkt så anlände "The big varubil", nämligen ICA themself. 5 stycken varuvagnar;
- Frysvaror (sånt där man har i frysdiskarna)
- Kolonialvaror (Torra varor, dvs sånt som kan vänta med att plockas upp)
- Blommor (Varor kunderna vill ha till sin trädgård)
- Briketter på en pall (Sånt man grillar med)
- Kött- och Charkvaror (Blandfärs, ost, fläskfilé and so on)
Det var samtidigt mycket folk i affären så Jessica hade det jobbigt på lagret under en tid, jag höll ju ställningarna i affären i form av kassan. Hjälpte henne så gott jag kunde när det inte var folk som ville betala.
Kände mig ett tag som ICA-Stig. Innan detta hade jag dock gått igenom alla tobak- och alkoholvaror för att se om kassapparaten sa till själv om det var 18-årsgräns på varorna eller inte. De varor de inte var spärr på, la jag så till e spärr på. Jävligt bra! Willy tyckte det nog inte var så bra ändå. Irené gillade de nog.
Svenne i Skärlöv säger att jag och Andreas i Skärlöv ska ta över affären. Mycket bra idé tycker jag!

Lördagen var det åter dags att jobba igen. Denna gång med Mr Boss himself, Willy.
Gick väldans bra. Plockade upp varor som blivit över sen fredagen. Heldag även den dagen.
Längtar som fan när det är jobb varje dag. Så jäkla kul är det!

Söndagen, idag alltså. Sov bort halva dagen genom att först vakna vid klockan 10.30. Tänk om jag kunde sova lika länge i Kalmar om onsdagarna. Ibland går det, ibland inte. Dagen har varit ett enda långt sömnpiller. Nu är klockan 20.20 och det känns verkligen inte som det.

Annica erbjöd sig att köra hem till Öland imorgon för att kolla på Gajs-Kalmar FF. Generöst av henne verkligen, men jag hoppas inte hon känner någon press och tvång att skjutsa hem mig. Jag uppskattar det till tusen. Men det finns ju billigare alternativ, som att gå och titta på matchen på Sportsbar Seven.
Fast inget slår Tomas när han är hos Annica och Dennis och tittar på matchen också.
Får bli med Tomas imorrn!

Detta var en liten sammanfattning om helgen.
Går att skriva mer, men det struntar vi i nu.


Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0