Lönechocken

Igår var det den 25:e och som Magnus Uggla sjunger så är man "Kung för en dag".
Men jag känner att jag kan vara kung för hela sommaren nu!

Fick en smärre chock när jag loggade in på banken igår och hittade att jag fick in nästan 10 000 kr på kontot igår.
Trodde Willy hade fått spader och knappat in hela årets lön igen på kontot.
Men så var icke fallet som tur var.
Jag pratade med Irené idag och allt stämde.
Det som orsakade "chocken" var att semesterersättningen för år 2006 kom in samtidigt med april månads lön.
Så 5000 extra skadar inte.
Nu är snart mitt konto fullt, vet inte vart jag ska ta vägen med alla pengarna.
Ligger ju sedan innan ett antal kronor på detta konto.

Imorrn är det match igen, mot Trelleborg.
Elfsborg vann idag, rättvist mot Bajen.
Sug på karamellen Elfsborg, för imorrn är ni inte serieledare längre.
Kalmar ska vinna och ta serieledningen imorrn igen!

All for now.

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0