Tack för showen du bjöd oss på

image6


Idag vill jag passa på och tacka Ari da Silva Ferriera för showen du bjudit oss åskådare på Fredriksskans och övriga arenor runt om i landet, under förra året.

Du kom till Kalmar som den nye superbrassen 2006.
Du motsvarade förväntningarna.
Du sa innan säsongen drog igång att du skulle vinna skytteligan.
Du vann skytteligan med marginal med 15 mål. Du vann inte bara mitt hjärta utan många andras också.
Du har blivit hyllad av kritiker och journalister. Du har bidragit till att Kalmar FF åter blev ett topplag förra året. Hyllningarna borde varit fler, men eftersom du spelade i Kalmar får vi inte den mediarappotering som vi borde ha, med tanke på vilken talang vi har i laget.

Jag hoppas att den sista tiden i Kalmar stad och Kalmar FF ska bli så bra som möjligt. Att du får avsluta de fyra återstående matcherna med minst ett mål i varje match. Jag hade gärna sett dig stanna i Kalmar säsongen ut, men jag förstår att proffslivet väntar utanför Sveriges gränser.

Vem ska nu stå för den andra delen kreativitet som du och Cesar har bjudit Fredriksskanspubliken på? Ingen kommer kunna göra det. Du har varit den bästa spelaren i ett allsvenskt lag på mycket, mycket länge.

Tack för Showen Ari da Silva Ferriera!
2006-2007

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0