Världsklass Kalmar FF

Jon Jönsson summerar gårdagens match på Fredriksskans väldigt bra.
- Jag har aldrig tidigare blivit så utspelad på den här nivån.
Det ligger mycket sanning i det.
Elfsborg fanns inte. Vart var Anders Svensson? Vart var Wiland?
Ja dom verkade inte vara på Fredriksskans i alla fall.
Jag har aldrig sett ett lag så utspelat på Fredriksskans någon gång under dessa år jag tillbringat min tid där.
Ska man jämföra med KFF-DIF för två veckor sedan så kom inte den matchen upp i samma klass som gårdagens. Elfsborg var totalt förnedrade.

Petter Wastå vart skadad var därför inte med i startelvan för första gången i seriesammanhang på typ 14 år.
En väldigt lång svit. Bara hoppas att han är tillbaka till matchen mot Gais. Milan Barjaktarevic debuterade därför. Jag trodde nästan att Zlatan var given andremålis men icke. Milan var klart godkänd. Trodde nästan att nu när Milan skulle stå att nu skulle det bli storstryk. Men hand räddade oss i slutminutrarna. Vi ska vara snälla mot honom och dessutom ha i åtanke att han är väldigt ung - och så släppte han ju faktiskt bara in ett mål, som dessutom var fullkomligt otagbart.

Eklund var helt klart bäst i försvaret. Han förlorade inte många nickdueller. Försökte räkna en stund hur många han vann, men tappade snart räkningen eftersom Elfsborg bara matade långbollar.
Bagarn var tillbaka efter "kollapsen" i Gävle förra veckan och vann det mesta också.
Larsson gör sin bästa match i Kalmar-tröjan liksom Sorin.
Det enda man kan vara kritisk mot i Sorins spelstil är att han har en tendens att slå en del idiotiska bakåtpassningar, men så briljerar han och kan snurra upp motståndare så dom hamnar på läktaren också.

Rasmus Elm och Viktor Elm som jag varit lite kritisk mot innan dominerade mittfältet totalt. Rasmus borde fått gjort ett eller två mål. Hade hans brassespark gått i mål hade den stått i klass med Göteborgs Maradonna-mål från förra veckan. Rasmus fick också på en nick också så Wiland fick göra en svettig räddning som sånär gick in i mål. Tog i ribban och upp i luften och ut till en hörna.
Viktor däremot fick också sätta en boll i nätet efter en perfekt slagen hörna från brosan Rasmus.
Ingelsten var också väldigt bra men det märktes att han var trött på slutet.
Rydström såg vi inte så mycket av egentligen. Han högg lite på dommaren. Som vanligt.

Cesar var matchens anfallare, han styrde och ställde och lekt och snurrade upp Elfsborgs försvar som om de vore ett gäng femåringar som han mötte.
Ari kunde mycket väl gjort mål igår, men hans måltorka håller i sig. Jag hoppas de lossnar för honom snart. Förhoppningsvis mot Gais.
Inhopparen Ricardo gjorde ingen bra match alls. En Dedé Anderson-typ. Men kommer han bara in i Nannes filosofi så kommer han också bli bra. Det tror jag i alla fall.

Nu är det match på onsdag redan i Svenska Cupen mot Värnamo. Låt oss hoppas att Kalmar går vidare från den bataljen. Kanske Lasse Johansson kan spela en hel halvlek? Gjorde ju ett bra inhopp efter sin skada igår.

FORZA KALMAR!


Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0