Mycket tungt avbräck för KFF




 Kalmar FF:s målvakt Petter Wastå är skadad.
Under gårdagens träning skadade han armbågen.
- Det känns mindre bra, suckar han.

Det var under måndagens eftermiddagsträning som Kalmar FF-målvakten skadade sin armbåge.
- Det är förmodligen en form av översträckning, troligtvis i ett muskelfäste, säger Petter Wastå.
Träningen var inne i sitt slutskede när KFF-målvakten fick en boll som tog illa på hans utsträckta arm och han tvingades direkt att avbryta träningen.
- Jag kände ju att det högg till direkt.
Vad som hänt exakt är ännu oklart. I eftermiddag tränar Kalmar FF igen och då kommer Petter Wastå att träffa lagets sjukgymnast Kjell Svensson. Någon träning idag blir det alla fall inte för KFF-målvakten.
- Nej, det går inte. Jag har för ont, men förhoppningsvis släpper det efter någon dag.
Natten mellan måndagen och tisdagen blev emellertid ingen rolig natt för Petter Wastå.
- Jag har haft problem med att sova och skulle väl kanske tagit någon tablett, men det gjorde jag inte.
Allsvenskan är inne i slutspurten - nu till helgen möter Kalmar FF Brommapojkarna på bortaplan. Nästa söndag väntar AIK på Fredriksskans - en match som kan vara helt avgörande för årets guldstrid.
- Jag är inte orolig.

Källa och bild: Barometern.se

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0