Oj en vecka sedan

Är det så länge sedan jag skrev något? Ja förmodligen för blogg.se ljuger aldrig.

Men men, jag har inte haft tid att sitta här vid datorn så mycket. Det har hänt en andra massa roliga saker som jag fått lov att se till att gå i första hand. Som till exempel att sola. Fy fasiken vad brun jag är nu. Syrran säger att jag ser ut som en ... ja det där ordet man inte får säga. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så jämnbrun. Enligt mig själv då. Brukar annars bara ha den här bonnabrännan på armarna, men inte i år. Hela söndagen från 10.00-17.00 var jag enbart i solen iförd shorts. Det var makalöst härligt i alla fall. Idag har inte varit något undantag. Fast då fick jag "bara" sola till 13.30. Jobbet kallade vid 14.00.

Tänker nu dra lite kort om vad som har hänt i förra veckan för min del.

Började i måndags när det var stor avtackning av Cesar Santin på Fredriksskans. Kalmar FF vann med 3-2 och under avtackningen före och efter matchen kunde jag inte låta bli att släppa en tår från mitt ena öga. Det var så häftigt. 9689 personer hyllade honom. Men jag tror säker vi var över 10 000 inne på Fredriksskans. det känndes så. Vilket enormt tryck. Bästa publiksiffran på år och dar. Tänk om det alltid var så många som kom till Fredriksskan när det är matchdag. Jag försöker hela tiden få med mig folk som jag vill ska uppleva detta på plats. I måndags fick jag också det. Pappa följde med. Lasse (en kund) kunde inte gå på matchen själv så han lämnade in sin biljett på affären och sa att jag kunde ge den till någon som jag kännde som ville ha den. Pappa fick den alltså. Trevligt!

Tisdagen gik också i fotbollens tecken. Efter jobbet åkte jag, Annica, Dennis och Andreas och tittade på ÖM-semifinalen på Tallhöjden mellan Hulterstads AIK och Färjestadens GoIF klockan 21.00. 4-0 till F GoIF var nästan i underkant. Dom borde vunnit med fler mål, men vår målvakt Jonny storspelade i målet. Dessutom hade han stolpar och ribba med sig den kvällen. Vi på läktaren slogs mest med myggen som invaderade Tallhöjden.

Onsdagen var bara en dag som jag jobbade. En lugn dag med andra ord.

Nu ska Stephanie sluta läsa, om hon läser detta.
Jag har under förra veckan även hunnit med att vara sjuk en smula.
Började på torsdagskvällen när vi lirade tennis. Kände att det stack och killade i halsen när vi skulle gå hem. På fredagsmorgonen var det totalt igentäppt i halsen. Jag kunde banne mig inte svälja, för så ont gjorde det. Det var som om ett rivjärn var placerat inuti mig. Klarade jobbat på fredagen utan större bekymmer. Lördagen sen var värre. Då var det verkligen takdropp i näsan. Stackars Johanna fick stå i kassan nästan hela lördagen. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det. På kvällen bar det av till Kalmar med feber och hela köret för att se Mamma Mia.

Igår begav sig samma gäng som var på Tallhöjden i tisdags och på Mamma Mia i lördags till Kalmar igen för att se Lånta Fjädrar på Krusenstiernska gården. Det var en häftig upplevelse. Dessutom hade Jonsson bokat biljetter precis framme vid scenen så det var väldigt häftigt att få se alla skådisarna så nära inpå en. Kalmaritiskan i föreställningen var klockren. Som en lite parantes kan jag säga till Annica som undrade hur många personer som Krusenstiernska gården tar in. Den exakta siffran är 888 personer.

Så idag, då har jag faktiskt känt mig i mycket bättre form efter förkyldningen som härat sen i torsdags. Enbart heshet som man kan leva med. Men inget snörvlande och hostande vilket kanske inte är så trevligt för kunderna i affären. Har mestadels hållit mig i bakgrunden idag för att slippa prata med folk. Men vissa kunder kan man inte undgå att prata med. Speciellt Rydan, Kjelle och Olle. Vilka är dessa figurer då? Det får ni veta om ni handlar på Alby-Boden.

Imorgon blir det solning igen 14.00-17.00. Mera brun!

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Huuuuuuuh. Tar ett djupt andetag. Blir skenförkyld känner jag...



Kul att du bloggar igen!! Har saknat sin blogg denna veckan. He he.

2008-07-29 @ 16:48:35
URL: http://peffling.blogg.se/

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0