Ont i ryggen

Går runt med en ond känsla i ryggen. Det sitter en kniv någonstans i korstyggen.
Det värker. Jag har ont. Vad fasen har jag gjort för att fötjäna detta? Det har varit såhär nu sen i fredags morse.
Jag slår vad om att det var efter tennisen. Eller så kan det vara när jag lyfte lite i en av gymmaskinerna i Albylen efter tennis. I alla fall så värker det som tusan. Vad är bra huskurer mot värk? Tigerbalsam ska ju vara bra, men jag vet inte. Kom och tänka på Kan Jang, men det är ju mot förkyldningar så det funkar nog inte så bra mot ryggen.

För övrigt är jag nästa frisk nu från förkyldningen som jag ådrog mig på jobbet i förra veckan. Bara heshet kvar, precis som igår alltså.

Jobb idag mellan 8-14. Jag träffade Olle idag. Det var första gången på över en och en halv vecka som vi sågs. Sist han såg mig var jag bakfull till tusen. Jäkla Whiskey säger jag bara. Det var hur som helst kul och ses. Som vanligt kunde han inte låta bli och fråga "Malmö-Kalmar? Minns du den matchen?"
Klart som sjutton jag mindes matchen, trotts att jag inte såg den. Satt ju på Lånta Fjädrar i Kalmar på kvällen, ja ni vet. Resultatet var ju mindre kul. Därav "spydigheten" tidigare idag. Men jag vet att han skämt, den gamle Olle.

Många kunder kommenterar Kalmar FF, just för att dom vet att jag är ett så inbitet fan. Det är roligt att ha ett intresse som intresserar många. Man vet att man ALLTID kan prata fotboll med just dessa kunder.

Efter jobbet åkte jag till stranden. Eller ja strand och strand. Jag vet inte vad man kallar stenflisor vid havet för något? Stenstrand? Där låg jag i alla fall och lapade sol till klockan 16.30. Hann med att trampa rakt på en taggtråd, barfota till råga på allt, som någon idiot lagt ute bland flisorna. Tur att jag trampade på den med hälen. Huden är ju tjockare där så taggen gick inte så djupt. Men ont gjorde det.

Grillning har det också hunnits med i afton. Besök från den småländska skogen nämligen i form av Bernt från Kristvalla. Känner ni Bernt Karlsson? Har är rätt känd faktiskt. I alla fall i Småland.

Nu blir det en liten stund framför teven.
Tjilevippen.

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Jag tror massage är bästa medicinen mot ryggont faktiskt. Prova att stretcha också. Jag hoppas det går över. Ingenting är så begränsande som ont i ryggen. Kul inlägg förresten! Riktigt roligt att läsa! =)

2008-07-30 @ 12:13:25
URL: http://peffling.blogg.se/

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0