Ingen passande rubrik

Dagen idag har bara gått upp i rök. Vart tog den vägen? Jag vet inte direkt vart jag ska börja någonstans.
Tycker ni det är intressant att höra om vad man gjorde från morgon till kväll eller är det bara meningslöst dravel? Jag tycker i alla fall att det ganska intressant att läsa.

Vi börjar väl då klockan 07.30 då jag steg upp. Åt. Duschade. Gick till jobbet. Kom hem klockan 14.00.

Det var det väsentliga för förmiddagen. Mer kortfattat går det nog inte att få det. Men men.

Resten av eftermiddagen spenderdes som många andra eftermiddagar och för den delen förmiddagar också gjort den senaste veckan. Nämligen i form av solning. Det börjar bli ganska tjatigt nu. Men istället för att bara ligga och sola var jag aktiv och gav mig ut på en löparrunda på ungefär 5 kilometer. När jag kom hem igen rann bara svetten från ryggen. Det är så det ska vara. Hoppade in i duschen fort som tusan med svalkande kallvatten.

På tal om ryggen ja. Den är bättre. Känner av det på morgonen och när jag jobbar. Blir ju mycket stå/lyfta saker i affären. Har tagit det lite lugnare nu med den biten.

Kvällen har däremot inte tillbringats hemma. Istället åkte jag till Skärlöv och tittade på fotboll. Uefa-cupen på agendan på TV4Sport (enda kanalen jag inte har). Matchen spelades faktiskt på Fredriksskans i Kalmar. Jag måste erkänna att det sved faktiskt riktigt hårt att inte få se matchen på plats. Men jag tror jag hade förlorat på att åka in och se den. Jag har inte missat en enda hemmamatch på tre år. Oavsett om det varit Svenska Cupen eller Allsvenskan har jag alltid varit där på plats 4079. Nu är den platsen nersmutsad av att någon annan suttit på den. Det blir att ta med såpa och skurtrasa på måndag när jag åter sitter där. Nej riktigt så allvarligt ska det nog inte gå, men ändå är det min plats. Men men. Hur som helst var det supertrevligt hos Jonsson. Dennis var på lika strålande (!) humör som alltid. Det bjöds på kaffe och kaka i halvtidsvilan. Matchen då? Ja den var avgjord efter sju minuter. Den slutade 7-1 till Kalmar FF. Sammanlagt gick KFF vidare med 10-1. Skönt. Men nu väntar nog betydligt svårare motstånd.

Nu sitter jag hemma. Vart annars liksom? Ryggen bränner av solbränna och myggbett. Förbannade mygg.

Imorgon står mycket på agendan.
- Fotografera Albylen innan dom börjar anlägga parken under nästa vecka
- Fotografera StenåsaBadets Camping
- Hjälpa till här hemma också
- Kvällen kommer tillbringas med "Albylen-dagen" där jag kommer fotografera.

Som ni ser är det fyra saker. Kanske inte så stora, men arbetet efter med bilderna och annat tar tid.

Jag ska försöka bestämma mig om jag ska med på resan, samt försöka få med Kristin också, men det lär inte bli lätt.

Tjillevippen! (Dennis, det är min slutkläm, kom ihåg det!)

Kommentarer
Postat av: denke

1. jag är alltid på strålande humör :)

2. HAR NI INTE BOKAT ÄN?:O

3. tjillevippen uppfann jag. punkt.

2008-08-01 @ 10:32:52
URL: http://deenkee.blogg.se/

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0