Att somliga får hålla på

Följetången Arena-såpan med Barometern som regissörer fortsätter att sprida skräck bland Kalmar FF:s supportrar, så även mig. Jag fattar inte att en liten jävla landsortstidning får hålla på och sprida propagandaartiklar med hur man överklagar ett beslut. Barometern är ju en av de största sponsorerna som Kalmar FF har, varför smutskasta föreningen så in i den milda grad. Dessutom, hur fan kan Barometern veta att det skulle postas en överklagan? Jo bara för att Rockis på barran, G.Rydström och Barometern själva är så inblandade i denna såpopera som dom bara kan bli. Fan vad jag hatar Barometern just nu. Men faktiskt, dom släppte igenom min kommentar i deras kommentatorsfält igår., eller ja den blev först publicerad i eftermiddags. Idag har även den geniale människan, med den skeva verklighetsuppfattningen, som kallar sig "lasseg" svarat mig med följande lilla kommentar.

Bra fotbollsspelare kostar ca 1miljard
så kominte och säg att Kalmar FF harbra spelare.
BraSvenska spelare i UEFA klass kostar också ca
1 miljrd. Det är vad Inter vill ha för Zlatan
Brassar kostar också ca 1 miljard.
Att sedan svenska klubbar inte säljer sina spelare för dessa summor beror antigen på att spelarna är dåliga eller att klubbarna är så vana attleva på kommunala bidrag och borgensåtagande.
Så jag vidhåller, har KalmarFF bra spelare, sälj
en och bygg tre fotbollsplaner för pengarna.
Postad av lasseg

Till att börja med kan man ju klanka ner på den stackars människans miserabla grammatik. Dels så fattar inte människan när man ska använda mellanslag eller när man ska bild ett ord av två. Tex så stavas det inte "kominte", utan "kom inte". Samma sak gäller för det sk ordet "harbra" som skall stavas "har bra". Ännu ett exempel ser vi nu bara något ord efter. Man behöver inte använda stort S när man skriver "svenska". "UEFA klass" är också ett bra exempel på dålig grammatikinlärning hos denna människa. Det stavs UEFA-klass. Visst jag är inte guds bästa barn själv, men jag vet när ord ska sitta ihop eller inte, och jag korrekturläser ofta texter som ska publiceras offentligt. Detta gäller då inte bloggen, som kan innehålla stavfel.

Gubben har fortfarande inte förklarat när en svensk klubb fick en miljon svenska enkronor för en såld spelare. Den dyraste spelaren som blivit såld utomlands kostade 82,5 miljoner svenska enkronor, nämligen Zlatan Ibrahimovic. Vi talar alltså inte om någon miljard här inte. Detta var år 2001. Måhända att Zlatan nu är värderad till en miljard svenska kronor. 1.1 miljard för att vara exakt. Men spelar han i Kalmar FF? Nej han spelar ju i Inter. Stackars lasseg, som inte kan geografi och inte kan se skillnad på ett italienskt fotbollslag och ett svenskt. Tillbaka i skolbänken! Idiot!

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0