För det är ingen vanlig dag....

För det är faktiskt min födelsedag. Eller det har snart varit det i alla fall. Dagen är strax till ända och här sitter jag nu i Kalmar och knaprar i mig godis inhandlat på Maxi. Jag må säga att det varit en ganska okej födelsedag om man bortser från vissa saker.

Dagen började med frukost i form av tårta och kaffe. Ganska najs faktiskt. Hade dock suttit fint med hallontårta. Men det dög fint. Inga presenter har jag dock fått under dagen. Jo en då om man räknar Annicas, men jag tänkte mest på familjen. Ingen present alls. Snålt. Jag hade hoppats på ett bidrag till en TV kanske. Men strunt samma.

Annicas present då? Ja jag hade inte väntat mig att få en instruktionsbok till halva vätternrundan. Men det fick jag. Skummade igenom den ganska fort, innan jag satte mig i bilen för att dra in till Kalmar. Väl på alvaret var det hett som i en bastu. Visade sig att någon jävla idiot (förmodligen samma person som skrivit detta nu) hade vridit upp värmen till 26 grader.

Men jag blev ganska omgående avskräckt för cykling. Cyklade nämligen till Fredriksskans från lägenheten idag. Motvind och en sjuhelvetes uppförsbacke höll på och sätta stopp för mitt fortsatta liv. Jag såg mina 21 år i livet passera revy. Jag har aldrig varit så dåligt tränad som jag är nu. Väl på Fredriksskans, när jag satt mig så kände jag hur hjärtat nästan stannade och mitt huvud blev tyngre. Visst det kanske var av andra orsaker också (Läs; spelet på planen), men troligen av en liten infarkt eller hjärnblödning (läs: dessa kan ha framkallats av Rydströms felpass). Sen efter det höll jag på och frysa till is när den sydvästliga, kyliga vinden drog fram som en ångvält över Norra läktaren. Tur att min polarexpeditionsjacka tål allt, annars hade jag nog suttit på 4079 än idag.

I alla fall så behöver vi inte dryfta för mycket om matchen som till råga på allt spelades på min födelsedag. den slutade med bortaseger, och bortalaget var INTE Kalmar FF. Det var hur som helst jävligt kallt, och jävligt intentsägande.

Kvällen då? Jag cyklade hem och satte mig vid datorn ett tag för att tänka över mina synder. Sen plingade det till och Dennis undrade om jag ville med och handle. Om fem minuter sa jag bestämt, eftersom jag satt i ett mycket viktigt samtal med Telia om hur jag skulle kunna få igång min digitalbox, så jag kan titta på PPV-matcher. Nu funkar det i alla fall.

Hos Jonssons var stämningen på topp. Golvet var halvfärdigt och Dennis satt vid datorn. Den stackars pojken har ju precis tagit körkort så det fick jag titta på. Jämför man mitt med hans så är ju hans bild i alla fall ett solklart bidrag till top modell eller va det heter. Jag ser ju ut som jag just har kommit ut från fängelset. Strunt samma.

Stora Andreas och jag åkte och handlade, sen hämtade vi Pizza på Italia. Gott Gott. Stora Andreas bjöd mig på pizza eftersom jag fyller år idag ju. Generöst av honom.

Nu sitter jag dock här igen och har snackat med gott folk ikväll. Annica vänta just nu för fullt på att bloggen skall bli klar, och det lär den väl vara, eftersom du just läst den nu Annica.

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0