Nyhet

Ojoj vilken dag. Först möte på Media Markt på morgonen, tidigt som sjutton. Onödigt tidigt faktiskt. Men men, det är bara att bita ihop. Åkte sen till lägenheten och städade ur massa skit. Eller ja det är fortfarande kvar i lägenheten, har inte orkat gå ner med skräpet, så det står i soppåsar här uppe.

Vid klockan ett begav sig Lilla Andreas, dvs jag då, till "da hood" för att hämta upp Sofie, och vi begav oss till vårt vanliga lunchställe, ThaiSilk. Riktigt jäkla gott är det där. Jordnötssåsen är som kardemumma, asgott! Efter vår lunch, som varade i en och en halvtimme gick vi ut och gjorde stan. Sofie handlade som vanligt massor med saker. Jag följde efter som en snäll liten hund.

Vi satte oss efter ett tag på ett café som jag inte kan stava till. Krusenska tror jag det stavas iaf. Där satt vi en timme och åt Drottningpaj och cola. Riktigt härligt, och jag tror faktiskt solen har tagit lite på mig i ansiktet idag. I alla fall så känner jag mig varmt, men det kan också bero på att jag just druckit en cider med Henke.

På tal om Henke. Han har varit här ikväll. Sofie och jag var ju på stan så länge, närmare bestämt till fem över sex åkte vi från stan. Då hade jag hunnit köpa en bok, hör och häpna, samt ett par skor. Väl hemma slog jag på teven och min digitalbox från Telia. Nu var det bråttom. Jag hann precis köpa Örebro-Kalmar via PPV. Så Henke har varit här ikväll och tittat på matchen. På min TV. En av världens äldsta och minsta någonsin. Jag måste ha en ny TV snart. Men jag må säga att det var väldigt bra bild trots att det var liten bildskärm.

Matchen kan man ju bara dra ett stort jävla, tjockt och långt sträck över. 2-1 i arselet svider. det svider extra mycket att jag köpte matchen, med tanke på hur matchen urartade sig. Men det var väldigt trevligt att Henke tog sig tid och kom förbi och kollade.

Nu är det snart dags att sova för imorgon väntar personalmöte, och jag vill inte vara med på detta helst. Men jag är tvungen, jag är ju med i laget. En för alla, och alla mot ....

Tjingeling tingeling

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0