AIK - Kalmar FF

Idag är det så dags för den allsvenska premiären för Kalmar FF. För motståndet står AIK på Råsunda.
Enligt de rappoter jag tagit del av har det snöat lite i Stockholm i natt. Bland annat är den här bilden tagen av skribenten Benno Briljerar på Kffsnack.

Det förväntas bli publikrekord på Råsunda idag, närmare 30 000 har AIK beräknat ska komma. Men jag tror inte på det så mycket. Kanske 25 000 är lagom att tippa.

Resultatet då? Jo jag har sagt till mina vänner och bekanta att jag tror på oavgjort eller förlust för Kalmar. Närmst ligger nog ett ovgjort resultat. 0-0 eller 1-1 blir det. Ari eller Ingelsten nätar för Kalmar.

Matchen kommer jag i alla fall att se hos Jonsson's i Skärlöv. Det är alltid lika trevligt att åka bort dit. Senast jag var där var när HV71 vann över Modo i den femte semifinalmatchen.

Måste passa på och säga det att jag kanske va lite väl kritisk i mitt föra inlägg om Elfsborg.
Men jag står helt och hållet för vad jag skrev.

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0