Allsvenskan är igång

Idag sparkade Allsvenskan 2007 igång med två matcher, Trelleborg-Göteborg och Brommapojkarna-Djurgården.
Som vanligt när det är premiär så har olika tidningar och TV-stationer olika tjänster som gör att man kan följa nästan varje steg fotbollspelarna tar.
Aftonbladet hade en sådan tjänst idag. Sportbladet ZOOM tror jag bestämt att den hette. Jag prövade den för att se om det verkligen gick att följa spelarna i realtid som utlovades på aftonbladet.se men jag tycket inte alls att tjänsten fungerade något vidare bra. Enligt den flash-grafiken skulle spelarna slå hörna på hörna innan dom till slut sprang till mitten av planen och rörde sig där som ett gäng 8-åringar som alla jagar bollen.
Nej tack Aftonbladet, ska jag se Allsvenskan så ser jag det via TV eller på plats på arenan.

Jag har som mål i år att åka på minst en bortamatch. Men jag vet inte om jag kommer lyckas. Ingen som jag umgås med är vidare fotbollsintresserad och själv pallar jag inte åka iväg. Men jag har lovat Mikkaela att jag ska komma till Borås när det är Elfsborg-Kalmar den 4 augusti. Borde ju passa mig rätt bra eftersom det är en lördag. Visst jag kanske jobbar då men jag ska försöka ta ledigt. Behöver bara en reskamrat, för Club1910 tänker jag inte åka med.

Jag skrev i tisdags på ett lite skämtsamt sätt om att Brommapojkarna kanske vinner SM-guld.
Och fan vet om dom inte gör det.
För dagens match på Råsunda som normalt är Djurgårdens hemma-/bortaplan beroende på vilket lag dom möter. Idag var det "bortaplan" för Djurgården. Men det utspelades något otroligt på Råsunda. Brommapojkarna vann med 1-0 och enligt pappa som lyssnat på hela matchen på radion nu i eftermiddag sa att Djurgården kom undan med blotta förskräckelsen.
Visst det var första matchen, ingen kanske vågade bjuda upp till sambafotboll direkt, men nykomlingar är farliga. Man ska aldrig underskatta dom.

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0