Batteriet som var torrt

Har fått i uppdrag av Måns att i helgen kolla batteriet på min moped för att se vad det är för modell.
Har hittils inte kommit fram till något mer än att jag vet varför batteriet inte har fungerat de senaste året.
Det berodde på att:
1. Det har aldrig varit tal om att kolla batteriet innan, det har ju funkat och kicka igång mopeden ändå så det har alltså inte behövts någon kontroll..
2. Att skruva sig in i motorn är inte roligt.

I alla fall har jag och pappa fyllt på vatten i cellerna nu så vi ska se om det fungerar sen, men pappa ger det inte mycket hopp.
Passade samtidigt på att fotografera lite medan jag höll på och fixa med batteriet så jag kan skicka över bilderna till Måns sen.

Gårdagskvällen ska vi inte prata om.
Samma jävla otur hela jävla tiden.
Kände att jag var i samma upplösningstillstånd som förra året. Men det går fortfarande att vända. Jag hoppas och tror dom gör det. För min skull? Det skulle ju vara så jävla skönt att gå runt med en T-shirt där det står SM-GULD 2007 i sommar. Make my dream come true.

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0