Det luktar sommar

Hade bilen idag in till Kalmar, skjutsade syster till Ingelstorp först, sen hade jag bilen till skolan för att sedan åka hem till Öland igen. Ska ju in på utvecklingssamtal i morgon och mamma ska med och höra lite tänkte hon.

Nu när jag sitter på övervåningen vid min stora dator luktar det inte vår längre, det luktar sommar.
Jag kände den där doften av nyklippt gräs, hö som ligger och torkar och doften av blommor som siprade in genom ett fönster som stod lite på glänt förut.

Det är inte långt kvar nu till Studentmössan åker på, och jobbet och sommaren börjar. Längtar mer till Alby-Boden än till Studenten nästan.

Btw, Willy frågade om jag kunde jobba på lördag, och visst kan jag det. Ännu en känsla av sommar som kommer infinna sig. Doften av sommar tyckte jag hade innefunnit sig redan i affären i helgen som gick.
Gah! Längtar som fan!

Dagen bästa:
Staffetvinst, Innebandyseger i tre matcher, Evighetsstaffetvinst.
Jo jag tackar ja!


Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0