Elfsborg, premiärnerver eller flopp?

Har bevittnat Elfsborg spela oavgjort mot Malmö FF idag på Borås Arena genom dyngkanalen TV4.
Varför TV4 är det kan vi ta en annan gång, men nu till matchen.

I första halvlek var det egentligen bara ett lag på planen, Malmö FF.
Måhända att jag är lite färgad av mig på grund av att jag håller på Kalmar FF och Elfsborg och Malmö är de värsta utmanarna till guldet anser jag. Men idag var det bara Malmö FF som verkligen bjöd upp till fotboll.
Det var vi som såg matchen helt överens om.

Elfsborg sprang omkring som ett gäng dåliga förlorare och gjorde efterslängar som domare Hansson borde sett till att varna. James Keene till exempel vräkte omkull en Malmöit nere vid hörnflaggan. När Keene kände sig besegrad så istället för att ta de som en man så blev han fly förbannad och tog armen över huvudet på Malmöiten och bara vräkte omkull honom.

Elfsborg är sannerligen inte en guldkandidat som Hasse Backe påstod att dom just var.
Hasse Backe: Det är två guldkandidater som vi ser här idag på Borås Arena.
I din fantasi Hasse Backe!
Inte med de spelet dom visade upp idag. Nu är jag kanske lite väl kritisk men guldkandidat kanske måhända att dom är men dom är ingen slutsegrare till Allsvenskan 2007. Jag tror på Brommapojkarna haha.

Hur gick matchen kanske ni undrar?
Jo det blev 1-1, ett resultat som kanske speglade matchen rätt så bra men Elfsborg var inte bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker inte du har ngn rätt att säga att Elfsborg inte spelade bra, för det fanns ljusglimtar och i slutet av matchen var elfsborg betydligt närmare seger än Malmö.

2007-04-08 @ 19:09:42

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0