Känslor dagen efter

Idag har dagen gått åt till att sitta och läsa i forum och webbtidningar om matchen igår och diverse uttalanden som spelare och ledar gjort. Det är rätt roligt att se att många tidningar verkar helt vara helt partisk mot Stockholmslagen.
Bland de mest idiotiska artiklar jag kunde hitta citeras spelare i AIK Enlig den här artikeln på aftonbladet.se kan man läsa följande:

Förlust med 0?1.
Men AIK:s mittbackar var inte imponerade av Kalmar.
- Jag tror inte att de blir något topplag i år, säger Niclas Carlsson.
Niklas Sandberg fyller i:
- Kalmars spel fungerar bra så här i början av säsongen: sju man i försvaret, och tre däruppe. Klassisk kontra och spring, säger Sandberg.
Inte ens Kalmars brasilianska anfallsduo imponerade på AIK, trots att César Santin gjorde målet, framspelad av Ari Ferreira.
- Jag tycker inte de var speciellt svåra att möta. De gjorde ett mål, annars hade de inte en målchans, säger Niklas Sandberg.
Nicklas Carlsson:
- Hade de mer än ett skott på mål?
Blir Kalmar ett topplag?
- Nej, det tror jag inte.
AIK, då?
- Ja, det tror jag, säger Nicklas Carlsson.

Det var första matchen Nicklas Carlsson! En enda match av Allsvenskan har spelats. Att döma ett lag som icke ett topplag redan efter en match är löjligt. Skulle jag göra det samma så skulle ju jag placera AIK runt 12-13 i serien efter att den summerats ihop. Men jag tänker inte göra det. Visst jag tror Kalmar hamnar inom topp fem i år igen, och AIK likaså. Men jag dömer inte ett lag så på direkten.
Detta tyder ju på att AIK är väldigt dåliga förlorare istället och inte kan erkänna att de mötte ett bättre lag igår.

Kunde läsa detta i ett forum där jag kommenterade KFF:s vinst igår:
"Och du menar att ni vunnit om Ingvarsson dömt rättvist? Var du ens där!?
Ari da Silva eller vad fan han nu hetet armbågade först Carlsson, fick inte ens kort och sen tar han med bollen med handen/armen innan han passar till Kalmars och matchens enda mål.

Stockholmshataren Ingvarsson fick som han ville igen... "

Mitt svar löd enligt följande:
"Jag var inte där, men jag såg matchen på TV och där fick vi se många repriser på många filmningar och många solklara frisparkar.
Och att säga att Ingvarsson dömde till Kalmars favör är bara rent bullshit, det vet både jag och du.

Men Du menar alltså att AIK var snälla som lamm och inte gjorde någonting mot Kalmar?
Två gånger kom AIK:are in sent i situationer (Kalmar är inte bättre heller, jag vet) och Ingvarsson blåste inte. Ena gången var när Fabio blev halvt mörbultad av vem det nu var, andra gången var det Carlsson som tryckte till Ari i AIK's straffområde. När Ari inte reste sig upp slet och drog Carlsson i armen på honom som att han ville skada Ari ännu mer. Det renderade inte i något. Sen att Carlsson sedermera fick en armbåge av Ari förtjände han nästan, såsom han ligger på sin markering.

Tycker det var starkt av Ingvarsson att inte döma straff när vem det nu var som filmade i straffområdet för AIK, plus att han varnade Mendes för filmning. Starkt Ingvarsson.
Många domare är rädd för publiken i dessa situationer och dömer hellre en straff än friar, men inte Ingvarsson. Hade det varit Stålhammar eller Fröjdfelt hade han blåst sönder matchen ännu mera. Dessa två herrar är nog de sämsta domarna som svensk Elitfotboll har.

Jag anser att Ingvarsson och Hansson är just nu Sveriges bästa domare.

Där har du min reflektion, vill du kommentera eller diskutera vidare är du mer än välkommen."

Fick sedan inget mera svar från denna AIK:are.
Men här ser man hur mycket en förlust betyder för supportrarna. Jag tror inte att vi i Kalmar hade reagerat så mycket på en förlust. Nanne hade väl sagt något i stil med "Vi mötte ett bättre lag, därför förlorade vi" sedan hade det inte varit mer. Men när det gäller dessa Stockholmslag som tror att dom är övermäktiga allt och alla, då ska det ältas fram och tillbaka och hitta fel hos motståndaren istället för att erkänna att man var lite sämre, kanske hade en lite sämre dag än vanligt. Det är sånt som händer, med risk för att verka allt för kaxig nu.

Avslutar med en härlig bild som skribenten PDX på benno.se la upp:image3

Kommentarer
Postat av: MIkkaela

Du dömmer väl visst ett lag efter en match?
Du sa ju att Elfsborg inte är en guldkanditat i år. Så de så.

2007-04-11 @ 07:11:25

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0