Måndagar

Sällan har väl en måndag varit mer tråkig än en vanlig måndag.
Det där lät fel men nåja.
Jag kan fortfarande inte släppa gårdagen.
Gång på gång har jag sett det. Jon Perssons frisparksinlägg som trillar rakt in i målet bakom Wastå. Varför?
Det var jävligt klumpigt av Sorin att idiotkapa och dessutom dra på sig en varning.
Det är helt och hållet hans fel att Kalmar förlorade 2 viktiga poäng.
Något säger mig att dessa förlorade två poäng kan vara avgörande för något senare i höst. En missad serieseger? En missad Royal League-plats?
Men, Kalmar FF är nere på jorden igen.

Simon Bank sammanfattar det ypperligt i sin krönika på Sportbladet.se

Måste passa på och citera Patrick Ekwall från hans blogg på fotbollskanalen.se:
Att förflytta sig från Söderstadion till Fredriksskans är som att resa tidsmaskin.
Halva sittplatsläktaren är farbröder med keps modell Ä o det är "heja kalmar friskt humör"...o där borta i ståplatshörnet en rätt stor röd-vit-klack så väldigt, väldigt tyst som om den gassande solen slagit för hårt mot söndagsbakfyllan efter en hård natt på Harrrys eller Ernestos...o totalt lite drygt 5000 åskådare.
Idylliskt på nåt vis, men väldigt tamt, väldigt trist.
Gräsmattan däremot, bäst i allsvenskan så här långt.

Visst har han rätt i det han säger!
Första halvleken var det i alla fall lite drag på Norra läktaren.
Club 1910 har ju sagt att dom ska få med hela Fredriksskans i hejjandet av Kalmar FF.
När får vi se något utav detta?
Andra halvleken var det knäpptyst på hela Fredriksskans. Man kunde höra hur magar kurrade efter (skrov)mål.

Lite sorgligt är det dock att jag är ensam kvar av "gänget" som hade fyra stycken plaster förra året på Norra Läktaren. Istället för Annica sitter det en sur gubbe till höger om mig nu. Ser ut som en sköldpadda gjorde han också. Jag sa hej till honom, han sa inte hej. Men som tur är tanten och farbrorn på raden nedanför kvar. Och det största glädjeämnet är gubben från Färjestaden som också är kvar! Skönt att ha någon trevlig person att prata med under matchen. Tack gubben från Färjestaden! <3

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0