Otrevliga jävla Stockholmare!

Idag kom det in en kund i affären.
Kund och kund är väl rätt dumt och säga i denna situationen som snart skulle uppstå. Jag stod i fruktdisken och fyllde på varor där. Då kommer det en kille, ca 25-30 år gamal och kollar lite på mig. Såg nästan ut som han sökte efter något. Så jag sa som vanligt.
- Hej!
Eftersom han såg så frågande ut frågade jag om det var något jag kunde hjälpa honom med. Brukar aldrig annars fråga det men han såg trevlig ut och vilsen.
Efteråt ångrar jag helt att jag ens sa hej åt honom. Ett pekfinger skulle jag givit honom om jag hade varit synsk som Mikkaea hade sagt.
Här får ni Konversationen:
Jag: -Hej! Kan jag hjälpa till med något
08:an: - Det är omöjligt att hitta något i er frys, priserna stämmer inte alls, och nästan alla priser som är uppsatta är varor ni inte ens har. Likaså gäller fruktdisken. Jag hittar inget pris. Jag handlar gärna lokalt men definitivt inte här.
Jag: - Jaha? Tack!
Vad skulle jag säga liksom? Kunde har alltid rätt, även om jag har rätt i alla fall  så kan man inte bara tjaffsa emot. Då har man inga kunder snart.

En stamkund som jag inte vet namnet på, men som brukar handla minst en gång om dagen i affären hörde alltihopa och kom fram till mig sen när han den förbannade 08:an hade gått iväg, utan att handla:
-  Ja det är inte lätt med sånna där. Han vet nog inte hur bra vi har det här med vår affär och hur uppskattade ni är och vilket jobb ni lägger ner.
Tack så mycket. Det värmde.

Efter detta rullade jag ut fruktvagnen på lagret och välte en läskback i ren frustration.
Ska tilläggas att det var en tom läskback. Inget glas eller så.
Gick och retade mig på 08:an hela kvällen sen.

Berättade för Irene sen om den här killen.
Hon blev heller inte glad. Men hon sa sen att man ska bara glömma dom där som är sånna.

Vi ska ta till oss den postiva kritiken som vi oftast får. Vi ska inte låta oss påverkas negativt av några som förstör och kritiserar oss negativt. Många turister som kommer till oss säger att vi har en väldigt fin och välsoterad affär. Även om vi inte har allt som Maxi eller Coop erbjuder, så har vi alltid det nödvändigaste.

Tack alla kunder som är trevliga mot oss.
Jag lovar iaf att bemöta er på ett trevligt sätt om ni ocksågör det mot oss.

Kommer alltid att älska ICA Nära Alby-Boden.
Den bästa affären någonsin.

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0