Åk hem Faneldun

Den 19 augusti 2006 unertecknades kontraktet klockan 14.15 av Jinxing Luo och kommunalrådet Johan Persson. Förhandlingarna har varit långa och intensiva. Luo lovar minst 800 jobb till Kalmar. Och säger att han ratade Amsterdam till förmån för Kalmar.

Den 2 augusti 2007 Investerare som besökt Snurrom säger sig inte vara imponerade av bygget.

Jag tycker för det första synd om Socialdemokraterna i Kalmar som dragit hit Fanerdun. Det är inte (S) fel. Felet ligger i Kina och hur man sköter det här med Fanerduns etablering i Kalmar.
Enda sedan det där kontraktet signerades den 19 augusti har det bara inneburit problem. Personligen tycker jag Socialdemokraterna gör ett bra jobb som ledare i Kalmar kommun, dom ska defenetivt inte klandras för detta. Dom har gjort mycket gott.  Även om Johan Persson var med och signerade kontraktet. Men det klart, jag förstår honom. Kalmar var på väg ner i avgrunden ett tag. Företag försvann och la ner sina verksamheter i Kalmar. Bombardier slog igen bland annat, där försvann många arbetstillfällen.
Jag skulle också satsa på ett stort företag som hellre väljer Kalmar framför Amsterdam, helt klart. Dessutom lovades 800 jobb.
 
Jag själv var väldigt skeptisk till själva kina-etableringen och motsate mig direkt. Men ändå har man hoppats att det ska komma något gott ur denna affären, men icke. Jag har inte sett någonting ännu. Och jag tror inte vi kommer få se eller höra något heller för den delen. Det lär bara bli skriverier om skandaler och "Det gaur inte"

Barometern och Östran lär få skriva mycket om den kommande skandalen med Fanerdun, var så säkra.
Vet egentligen inte vad Östran skrivit hittils om Fanerdun, vet bara vad Barometern skrivit. Men jag kan nog gissa mig till att Östran skriver liknande saker som Barometern.

Nej, satsa på att börja bygga Kalmars nya Fotbollsstadion ute vid kvarteret bilen.
För ni har väl inte glömt det?

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0