Dags att vakna knubbis

Oj vad länge sen det var jag skrev något här. Känns som det var flera månader sedan men det var väl bara ungefär en vecka sedan eller något. Dennis skriver flitigt i sin blogg i alla fall.
Men jag vet inte vad jag ska skriva om? Julen? Det är ju samma sak varje år. Det räcker ju med att man diktar ihop det en gång sen aldrig mer. Denna jul var inget undantag det heller. Alltså behöver jag inte nämna det.

Igår var jag i alla fall på rea med Kristin, Andreas, Annica och Dennis. Det tillhör verkligen inte vanligheterna att man åker på rea. Så därför kan jag ju ta lite kort om det så jag har något att skriva om. Vad gjorde vi då?
Vi gick på Kvarnholmen, jag köpte papper till skrivaren. Det var mängder med folk som skulle handla. Jag slog mig fram på H&M, Stadium, Inter Sport. Det känndes som hela Kalmar var ute efter oss.

När man åker till Kalmar är två saker självklara att besöka. 1. Mc Donalds. 2. ICA Maxi. Igår var inget undantag heller. Vi besökte Donken efter rean på Kvarnholmen. Massor av folk där också. Såg Rikard från f.d klassen lite hastigt. I kassan stod Katrine också från förra klassen. Mycket trevligt. Efter fem otroligt goda cheesburgare åkte vi till Maxi. Det är dock tvåhundra meter att gå från donken. Men någon envisades med att köra bil dit. Vem var det?

Maxi innebär för det mesta Coca-Cola och godis. Igår fick jag nöja mig med Coca-Cola Zero. Fanns ingen RIKTIG Coca-Cola på Maxi. Skandal! Blev sur, men Annica och Dennis envisades med att det smakade lika gott. I heliske heller.
Passade på att titta in på OnOff och Inter Sport, där jag träffade Kent. En av de vettigaste lärarna jag någonsin har haft. Han är trevlig.

Sen åkte vi hem när jag hade övertygats ordentligt att köpa Cola Zero. Hem till Jonsson lägenhet. Där skulle en Soda Stream installeras, jag fick låna en trådlös-router av Andreas. Han ska få tillbaka den, snart, när jag utvärderat klart den. Sitter med den just nu, funkar bra hittils.  Lite knepigt att ställa in sakerna så alla program och sånt fungerar till den. Men jag tror jag lyckats. Blir att införskaffa sig en sådan snart.

Nu har jag rört mega-knubbisfingrarna ett bra tag. Ska röra på min mega-knubbismage nu.
Dags för mini-knubbisen att använda sina ögon att läsa detta.

Tack och bock!

Kommentarer
Postat av: denke

vad duktig du är! du måste skriva oftare!:D vi gömde oss för dig på MAXI ;)

2007-12-27 @ 22:00:12
URL: http://deenkee.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0