En årskrönika, del 1

Nu passar det alldels utmärkt och skriva en årskrönika tänkte jag. Men jag tänker inte skriva ut hela idag. Tänkte droppa ut lite krönikor lite då och då under januari om jag hinner. Idag tänkte jag börja med en sorglig händelse.

Under den senaste veckan har det rullat en Wallander-film per dag på Canal+ First vid klockan 23.00.
Jag har sett allihopa, tack vare Annica som lånade ut alla filmerna till mig, innan jag hade Canal+.
Filmerna är verkligen bra. Den sista Wallander-filmen med Krister Henriksson i huvudrollen utkom i hösten 2006.
Detta blev också den allra sista för Ola Rapace. Ingen mer Wallander tänkte jag.

I februari i år, någon gång mellan den 13-14 tog Johanna Sällström som spelar Linda Wallander, sitt liv.
Jag nåddes av nyheten via Aftonbladet.se. Det gick inte att undvika, att fälla några tårar den dagen jag satt hemma från skolan. Meddelande genast Annica och Dennis som befann sig på Kanerieöarna den veckan. Var väl antagligen därför jag satt hemma kan jag tänka mig.

I alla fall. Johanna Sällström var död.
Många var mycket ledsna, och jag anser att Svergie förlorade en av sina största skådespelartalanger under detta året.

Kommentarer
Postat av: denke

blogga mer mer mer! :D

2008-01-07 @ 16:00:13
URL: http://deenkee.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0