Idolfinalen något annorlunda

Igår var det julstress. Mycket julstress.
Dagen inleddes med att jag var första kund på Alby-Boden där jag köpte en DVD till Annica. Sen åkte jag och mamma vidare till Kalmar för ett antal olika depåstopp i staden.
Först ICA Maxi, vidare till Coop för fika. Nej vi köpte ingen köttfärs på Maxi. Dessutom litar jag fullt på att maxi i Kalmar sköter sin kötthantering på ett bra och proffesionellt sätt.
In mot stan bar det sedan vidare till Fredriksskans där jag pratade med Anders och fixade nytt säsongskort för 2008 som ni kan se hur det ser ut i inlägget under. Köpte mig själv två julklappar i souvenirshopen. En UEFA-halsduk som det står KALMAR FF Since 1910 på, samt den efterlängtade säsongs-DVD:n.
Gah, det är verkligen ögon-orgasm att få se Kalmar FF:s säsong igen på TV.

Sedan bar det av mot Baronen där vi fixade julklappar till hemliga personer. Anledningen till att dom är hemliga är att personerna som ska få dessa klappar kanske läser min blogg(?).
Mat på Kvasten i form av kotlettrad med klyftpotatis. Vidare till Telia, fixade en laddare till en mobiltelefon. Hann med en sväng till Dilbergskan och fixade almanacka till mig själv och mormor.

Över till Öland igen och ännu ett deåstopp i Färjestaden på Retardos/Robertos för avhämtning av Pizza.

När man sen kommit hem får man se att miniknubbisen på Miniknubbisgatan 5 har skickat ett meddelande.
Han undrade om jag ville komma och titta på Idol. Jag tvekade en stund eftersom jag var så trött. Tur att jag bestämde mig för att åka bort sen tillslut. Var en hejdundrandes kväll med massor av skratt och felsägningar, Bland det värsta var det att det fanns massor av präster i församlingen på Idol. Dooren eller vad tjejen heter på TV400 som leder Idol-eftersnack var måttligt packad under sändningen. Därav hennes fälsägningar. Alla vi i soffan satt och skrattade åt henne. Dessutom bjöds det på massor av bubbelvatten som miniknubbisen kallar det, och glass.

Vann rätt artist? Mja, jag höllt ju på Anastasia som vissa tycktes tro, och gör väl fortfarande om dessa personer får bestämma? Sanningen är att jag höll på Evelina. EVELINA! Ingen annan. Skulle jag dock tvingas välja mellan Marie och Amanda skulle jag nog tycka att det var ett bra val att Marie vann. Amanda kommer slå igenom trotts att hon kom tvåa. Brukar alltid gå bäst för tvåan. Se bara på Darin, även han kan ta två danssteg och lever fortfarande på det.

När jag kom hem efter klockan 12 inatt kunde jag inte sova. Var för uppspelt. Blev till att titta på en film, valde Sowroler med Lasse Åberg.

All for now.

Kommentarer
Postat av: denke

jättebra att du tog ditt förnuft till fånga och släpade dig hit! :D

2007-12-08 @ 19:23:57
URL: http://deenkee.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0