Jag har utforskat

Idag tog jag äntligen tag i kursen Digital Bildbehandling.
Har fixat till en bild och lämnat in den samma. Resultatet kan ni se här nedanför.
Meningen med uppgiften var att skapa en svartvit bild med hjälp av olika verktyg i photoshop. Alltså inte bara använda verktyget "Gråskala" på menyn. Skönt att ha det avklarat i alla fall




Har suttit och utforskat datorn också.
Hittade massa sköna funktioner i buren som jag inte trodde fanns.
Bland annat att jag kan skriva skivetiketter genom DVD-läsaren. Ni vet när man bränner en skiva och så kan man bränna typ samma bild som orginalskivan har på den brända skivan. Invecklat kanske.
Sen har jag äntligen fattat hur jag ska kunna få in TV i datorn och hur jag ska göra för att hitta programmet, samt hur jag spelar in detta i datorn.

Jag kommer dock inte ha så stor nytta av det eftersom antennuttaget sitter alldels för långt ifrån själva datorn.
Men jag vet att Annica hade en exter antenn i en kartong hos sig när jag var där och fixade deras trådlösa internet.
Om man skulle passa på och fråga om man får låna den lite?

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0