Kroppkakor är inga studsbollar

Igår var det planerat att jag, Annica, Andreas och lilla Dennis skulle gå på kroppkaksfesten i Hulterstadgården.
Det blev endast tre som dök upp där. Jag, Annica och hennes mamma Ann-Christin.
Men vi är inte ledsna för det, vi hade det trevligare än trevligast.
Ni missade något där Andreas och Dennis.

Kvällen började med att man skulle äta kroppkakor. För en gångs skull goda kroppkakor.
Den sortens kroppkakor som man fick på högstadiet var riktiga studsbollar. Annica sa att det var minst tre lager "studs" i dom kroppkakorna. Det tycket jag var roligt sagt. Jag satt mest och skrattade hela kvällen.
I alla fall så tryckte jag ner fyra stycken kroppkakor till priset av 40kr. 10 kr styck per kroppkaka.

Sen vart det kaffe på maten. I mitt kaffe flöt det omkring en massa sump. Annica sa att det var helt normalt. Jag tror fortfarande inte på henne. I alla fall inte i detta fallet. Jag har aldrig sett något sånt flyta omkring i varken mitt eller deras bryggda kaffe när jag blivit bjuden på kaffe. Nej, tanterna kan inte brygga kaffe i Hulterstadgården.

Sen följde en pärs av auktion, med Saga som utropare.
-Första, andra och...... Ska den här fula krukan gå för 500 kronor? Första, andra...... Kom igen, ska den verkligen gå för 500 kronor? Första, andra och tredje. Såld till dig nere i hörnet för 500 kronor

-Här har vi en påse grötbullar. Vad får jag för bud på dessa? Ska vi börja med en femtiolapp? Femtio kronor har jag det? Ja där har vi det. 50 kronor! Första, andra och... vänta! Det är väldigt goda grötbullar. Får jag ett högre pris? 60 kronor bjudet! Första, Andra och Tredje. Såld till den stilige herrn nere i hörnet IGEN!

Så här höllt det på hela kvällen.
Jag somnade nästan. Annica spydde nästan av ordet "Grötbullar".

När väl lotteriet startade så vann man som vanligt ingenting. Där satt man och väntade på lotteriet helt i onödan. Det enda man fick ut av kvällen var att umgås med Annica som är väldigt trevligt. Att äta kroppkakor som var väldigt goda. Samt att få gå hem. Det var kvällen sammanfattad på 33 ord.

Jag måste till sist passa på och tacka Mini-Knubbisen för att han fixade en adventskalender åt mig igår, med Kalmar FF. Tack Mini-Dennis-Knubbis :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

ingen orsak:D jag gör ALLT för dig;)

2007-12-01 @ 11:35:27

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0