Bra, bättre, bäst ... Final?

Har just bevittnat HV71-Modo på Kanal 5. En riktigt jävla fucking great match om jag får säga det själv. Det började så dåligt som alltid för HV. Man släpper in ett mål. Men bara minuten senare hade man vaknat till och gjort 1-1. Tog bara någon minut till så hade man tagit ledningen med 2-1. Kinnarps Arena kokade och jag skrek där jag satt i soffan.

Tänkte på David som idag skulle stå i klacken. Vilket ypperligt tillfälle att åka upp. Jag grämer mig att jag inte åkt upp i år. Var inte där förra året heller. Skulle verkligen sitta fint med att åka upp om de blev final. Men pengar och kommunikationer sätter käppar i hjulet.

Men i alla fall så satte Modo 2-2 i andra perioden, jag började då tvivla om det skulle bli seger eller inte. Jag tvivlar alltid tills det är 19.59 på klockan i tredje perioden. Allt kan verkligen hända i hockey.

I tredje perioden gör Karol Krizan en tavla och HV kan med mycket tur och en del skicklighet stöta in 3-2. Nu vågade jag hoppas på seger, men ändå inte säker. När sedan Jämtin enkelt (!) trycker dit 4-2 med 4 minuter kvar så skrek jag ut min glädje så grannarna undrade vad fan jag höll på med. Fan va glad jag blev. Fick lov att ringa pappa och höra om han tittade på ishockeyn. Blev en nervpers de sista minutrarna. Men som vanligt när klockan står på 19.59 så är jag säker.

Nu blir det kanske en avgörande match i Ö-vik. För jag hoppas verkligen att HV tar det där uppe så man får några dagars extra vila för att återhämta sig. Linköping är klara för final, och dom kommer bli svåra. Dom är verkligen starka nu.

Vågar man hoppas på att detta återupprepar sig i mitten av April?:
 

Kalmar FF vann idag föresten, 1-0 mot Halmstad i Lovers.
Retardo gjorde målet. Första målet i FF-tröjan sen han blev kontrakterad av klubben.

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0