Bostad sökes: Fram till jul

Kristin har praktik i tre veckor framöver.
Hon ska bo hemma här, på Öland, med en kompis.
Förmodligen är det tänkt att jag ska serva dom med mat under dessa veckor, för Kristin kan ingenting, jag säger INGENTING själv. Igår till exempel hade hon fått massa order från dom högre instanserna att städa, laga mat tvätta. Men hon gjorde inte ett skit. Hon låg och tittade på TV hela dagen, och var allmänt sur.

Detta är vardag för dom som är äldre syskon. Det är alltid vi som måste göra sysslorna medan dom svaga ligger och tittar på TV och äter chips. Jag blir så trött på detta diskriminerande.

Jag vill inte bo hemma av denna enkla anledning.
Jag vill flytta någon annanstans dessa tre veckor.
Kalmar? Ja, om det inte vore för att jag har allt som ska vara i Kalmar på Öland.

Annica har en friggebod på sin tomt.
Kan jag låna den måntro?
Fast då bor jag så avsides, nästan en mil till affären från Skärlöv.
Inget ont om Skärlöv, men det ligger lite avsides ;)

Nej, jag tror jag flyttar ut i ladugården.

Kommentarer
Postat av: denke

du kan låna vår friggebod:D eller bo i kalmar:D snälla snälla snälla?!

2007-11-25 @ 18:36:29
URL: http://deenkee.blogg.se
Postat av: Lilla Andreas

I så fall vill jag ha en TV!
Lånar ni ut någon ;)

2007-11-25 @ 20:10:29
URL: http://iseeu.blogg.se
Postat av: Anonym

Ha ha ha:) å hela universum kretsar kring affären i alby!

2007-11-25 @ 22:12:53
URL: http://annicka21.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0