Ett steg närmare jobb, ett steg bakåt

Idag har vackra Annica (fotbollsfrun wannabe) varit med mig till Kalmar, igen.
Jag klarar mig inte utan henne. Det känns bra att ha ett stöd från en så snäll och bra vän. Det kan man inte säga för många gånger!
Åter till ämnet.

I tisdags ringde Uniflex och sa att jag de blivit uttagen i den grupp som skulle få bli intervjuad av Telenor personligen ute på Varvsholmen. Började med att jag blev satt i matsalen Telenor som telenor använder, i väntan på intervjupersonerna. Väldigt fina lokaler var det i alla fall, satt och drömde mig bort över utsikten över Ölandsbron. 

Fick börja med att träffa en person som hette Kim. Själva intervjun var indelad i 3x20 minuter.
Började alltså med Kim. Han skulle försöka få en personlig bil av mig. Känndes som att jag svävade ut alldels för mycket på dessa konstiga frågor. Varför ska anställningsintervjuer vara så komplicerade?
Efter 20 minuter tog Pia över. Hon pratade med mig om service i allmänhet, jag fick svara på några lättare frågor, men kännde även här att jag svävade ut alldels för mycket i de svar jag gav.

Tills sist kom en tjej som jag inte kommer ihåg namnet på. Anledningen till det var kanske att hon hade hand om det svåratse och tråkigaste ämnet i intervjun, säljavdelningen. Jag har redan glömt vad jag sa. Så tråkig var den intervjun.

Summa sumarum, tror jag personligen att jag inte har så värst stor chans att komma in bland dom 15 stycken som får platserna. Det var drygt 40 stycken som hade blivit kallade på intervju ute på Varvsholmen. Av dessa försvinner 25. Jag tror jag tillhör den skaran. Tyvärr för mig, men andra jublar. I Skärlöv jublas det, och i Funkabo. Anledning? Jo om jag inte får jobbet kan jag följa med till Kaneriöarna den 23 februari.
Jag vill ju ha ett jobb samtidigt som jag vill följa med till La canarias eller va de heter.
Men telenor var väldigt strikta med att INTE ge ledighet under utbildningsperioden som ev. börjar för mig den 14/1 2008.

Får jag ett negativt svar från Telenor, blir det positivt för andra.
Man kan säga att man går plus minus noll.

Efter Telnormötet begav jag mig in till stan med Annica och fixade nya mössa och en halsduk.
Dennis blev avundsjuk när han såg vad jag inhandlat lite senare när vi begav oss till Jonssons lägenhet i Funkabo. Sen blev det stress för hela slanten.
STRESS!
ÄTA!
STRESS!
MAXI!
STRESS!
HEM!
STRESS!

Över till något helt annat.
Ikväll är det köning till Lars Kagg Rugby 2007.
Kan någon vänlig själ fixa två stycken biljetter till mig? Snälla? (A)
Jag vill hemskt gärna gå. Please?

Som Anders Timell alltid avslutar sporten i Mix Megapol avslutar jag detta inlägg på samma sätt.

Det var allt för mig
Tack och hej

Kommentarer
Postat av: Nilla

Om det är så att jag inte ska gå så kan du få köpa min biljett. Jag är inte så pigg på att gå, men har inte bestämt mig än. 50-50 står det nu.

2007-11-22 @ 22:05:13
URL: http://nillasliv.blogg.se
Postat av: Nilla

Om det är så att jag inte ska gå så kan du få köpa min biljett. Jag är inte så pigg på att gå, men har inte bestämt mig än. 50-50 står det nu.

2007-11-22 @ 22:05:28
URL: http://nillasliv.blogg.se
Postat av: Lilla Andreas

Fixar du en biljett till isf? :D

2007-11-22 @ 22:19:52
URL: http://iseeu.blogg.se
Postat av: Anonym

Hahaha:) fotbollsfru wannabe! Sure. Hoppas inte du får jobbet nu!

2007-11-22 @ 23:09:46
URL: http://annicka21.blogg.se
Postat av: Nilla

om jag inte ska gå så fixar jag troligtvis en.

2007-11-23 @ 07:17:05
URL: http://nillasliv.blogg.se
Postat av: Nilla

Fick reda på idag att allmänheten kan köpa biljetter nu efter köningen. det är bara att gå till kåren och köpa. kostar 280kr.

2007-11-23 @ 15:44:27
URL: http://nillasliv.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0