Nu vet jag en sak, jag är förbannad

Nu är jag riktigt arg. Riktigt fuck jävla arg.

Fick redan på att Smålandsnytt skulle göra ett repotage på Öland under veckan av min mormor i tisdags.
Dom har alltid en liten följetång som kallas "Pilen". Det innebär att dom kastar en dart-pil å en karta över Smålandsnytts upptagningsområde eller sändningsområde kanske man ska kalla det. I alla fall så kastade förra veckans "Pilare" denna veckas Pil på Stenåsa i fredas. Smålandsnytt bad därför folk att skicka in tips på vad dom skulle kunna göra repotage om.

Hade jag vetat detta i helgen istället, att dom skulle komma till Öland hade jag tipsat dom redan då.
Nu blev det inget tips från mig, eftersom jag då fick reda på det så sent. Jag hade tänkt att tipsa om Stenåsabadets camping med Willy.

Dom kastade alltså på orten Stenåsa.
En ort som ligger bara ett stenkast från Alby.
Det var då meningen att själva repotaget skulle utspela sig däromkring dvs S:a Kvinneby, Slagerstad, Stenåsa, Stora och lilla Brunneby och N:a Kvinneby.

Efter att ha sett repotaget ikväll kan jag bara säga en sak.
Fuck you fågelskådare.

Det handlade om Stenåsa i kanske en minut, men endast en av ortsbefolkningen med i bild, Lennart Wahlin. hder åt honom.
Men sen, vad händer sen? Jo sen åker dom tre mil söderut, långt bort från Stenåsa med omnejd för att fortsätta repotaget med Christian Cederoth på Segerstad Fyr. Jag blir så förbannad. Är han så jävla mediakåt?
Åh jag finner inte ord. Inte det att jag stör mig på fågelskådare, nej nej. Men jag stör mig ofantligt mycket på honom.
Mediakåta människa!

Jag ska mejla Smålandsnytt och berätta att dom gjort fel.
Och Christian fick dessutom kasta nästa veckas pil.
Den skulle Lennart Wahlin kastat om någon!

Fy fan för SVT!

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0