Aledningen till att det inte blev någon blogg igår

Är följande;

Vi befann oss i stan igår hela dagen, i händelserna centrum. Igår kan man verkligen säga att det just hände saker överallt i Kalmar.

Först ringde Irené och undrade om jag kunde jobba heldag på måndag. Skulle egntligen varit ledig då, men eftersom Martina inte kunde jobba då, fick jag ta det passet. Och kul är ju det, eftersom jag får jobba med Andreas.
Inte mig själv då. utan stora Andreas, jag är ju Lilla Andreas.

När vi satt och åt mat på Kvasten runt klockan 11.30, gick brandlarmet så vi fick springa ut på gatan, mamma fick inte i sig all mat, jag hade som tur var ätit upp allt. Synd för henne dock. Visade väl sig senare att det var falskt alarm. Men vad mycket folk det var inne i byggnaden. All personal och alla kunder stod ute på gatan när vi kom ut. Vi var ju lite sena med att springa ut så att säga.
När vi hade stått och tittat upp mot byggnaden ett tag, om vi såg någon brand eller så, lämnade vi Kvasten.

Då hände nästa grej. Som egentligen inte drabbade oss så där väldigt hårt men ändå.
Jag tänkte hämta biljetter till en buskisföreställning som jag och några kompisar ska på nästa vecka. För att få ut biljetterna var man tvungen att hämta dom i Kalmarsalen. Så långt kom vi dock aldrig eftersom det var avspärrat där nere vid hamnen och runtom KalmarSalen. Ingen fick röra sig inom avspärrningarna. Anledningen var att en förmodad bomb var placerad inom området. Skulle precis ringa Annica och fråga om hon kunde ta fram koden till biljetterna, men det blev till att lägga ner mobilen igen. Fick sen reda på kvällen att det inte fanns någon bomb där.

Idol igår ja, ska man dra lite kort sådär, så har jag ingen åsikt om hon som åkte ut eftersom jag missade hennes nummer. Däremotså jag Evelina och Maries. Och jag håller på dom. Nu vet ni det. Finns många bra killar också. Kommer inte ihåg vad han heter som jag också tyckte var bra. Han hippien hoppas jag åker ut, han var en av dom som hängde löst igår. Ut med honom!

I eftermiddag ska jag få instruktioner från Willy om hur man lägger in kortvaror för nästa vecka samt om det  är något annat jag måste ha reda på. Jag vet två saker jag måste fråga om; Brödet och Bingolotterna. Försök att påminna mig om det.

Tack och bock!

Kommentarer
Postat av: denke

ska du jobba på måndag?:( annica ska ju till kalmar med mig då, och då skulle ju du följa med:(

2007-10-06 @ 11:45:10
URL: http://deenkee.blogg.se
Postat av: denke

ska du jobba på måndag?:( annica ska ju till kalmar med mig då, och då skulle ju du följa med:(

2007-10-06 @ 11:46:04
URL: http://deenkee.blogg.se
Postat av: Lilla Andreas

Ja jag ska ju det =(
Jag hade följt med annars.
Irene ringe ju igår, och sa att Stora Andreas blir själv hela måndagen annars, och jag tror inte han klarar det :(

2007-10-06 @ 15:45:10
URL: http://iseeu.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0