Det kom ett vykort under dagen

Vilken fantastisk dag det varit. Ironi på hög nivå i föregående mening kan tyckas, men det är inte fallet.
Jag har varit ledig från affären, men visst har jag saknat min jobbarkompis Andreas idag. Igår hade vi kul, tyckte jag i alla fall.
- Gubben kommer om 5-10 minuter, han ska bara ladda klart sin permomobil först.
Det var en av alla de roliga citaten vi sa igår. Jag satt i trappan och höll på att skratta ihjäl mig.

Vissa tror inte att jag kan hålla mig från affären trotts att jag är ledig.
Jag handlade ju lite mat idag, då påpekade en känd kund detta för mig, expediten som expiderade kunden höll med. Inga namn nämnda vem kunden var eller vem som var expedit. Båda parterna vet nog vem som är vem ändå.
Rörigt det blev nu, men jag hoppas ni förstår.

Idag kom det ett intressant vykort, adresserat till mig.
På framsidan var det en bild på massor av giraffer och texten "Kenya"
Då förstår man vem som skickat detta. Mikkaela! :D
Jag hade glömt att hon skulle skicka vykort till mig, hon bad ju om adressen för några veckor sedan.
Du lyckades överraska mig, Mikkaela.

Tänkte att jag kunde lägga upp vad hon skrev här på bloggen men då får jag sitta här länge, för gud vad mycket text hon hade fått med på den ytan som var skrivbar.
Jag kan ta det lite kortfattat;
Hon ville att jag skulle komma och hälsa på i Kenya, i alla fall åka dit någon gång.
Hon önskade nog att Kalmar vann så jag också fick vara kaxig någon gång.
Vi skulle ju skrivit till Lasse Lagerbäck om att vi måste ta över landslaget innan det är för sent.
Att nu var det hon som bodde i boschen, inte jag.

Lite utav den väldigt långa texten som stod på vykortet.
Jag tackar än en gång för dom fina orden.
En liten reminder Mikkaela, du är bara Svensk Mästare i endast 19 dagar till, sen kanske det är jag.

Back to Sweden now.

Imorgon jobbar jag igen, 08.00-18.15.
Kommer ju dö av uttråkning i morgon. Någon man kan prata med måste komma förbi, vill inte expidera tråkiga kunder som inte har någon humor.

På torsdag skall jag åka till Kalmar en snabbis, Dennis följer du med? Fast du har nog skola då kanske.
Jag ska bara vara i Kalmar två timmar, 10-12, jag jobbar sedan ju vid klockan 12 på torsdag.
Jag kanske kan fråga Annica om hon vill med?

Ja just det ja, jag höll på och glömma det viktigaste.
Kalmar FF vann igår. Tacka Stefan Larsson för det.
Kors i taket. Etablisemanget är hotat.
Nanne fick frågan varför Stefan Larsson fick förtroendet på vänsterkanten.
Han svarade; "Vi ville ha lite mera fart på den kanten"
Lasse Johansson, dina dagar är snart räknade.
Drömresultat i nästa omgång vore följande;

Brommapojkarna-Kalmar FF 0-3
AIK-IFK Rosaborg 0-0
Halmstad-Fjurgården 2-0

Tack och bock!

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0