Detta ger mig mer motivation till Polisyrket

Usch vilken hemsk dag idag.
Tur man har haft Annica att prata lite ditt och datt med. Tack!
Vi borde ses i veckan tycker jag. Åka in och hälsa på Dennis och Stora Andreas också?
I alla fall är det kul att prata med Annica.

Jag sade till henne igår att jag funderade på att bli Polis, hon skrattade nog gott tror jag, och efter helgens händelser har jag fått lite mera motivation till att bli det. Men jag tror ändå inte det är något att satsa på för mig, jag är nog inte så bra, jag är ju lite klen av mig. Man måste vara stark för att kunna bli Polis.

Vi kan ju ta lördagen som ett första exempel.
Det är vild buskörning på Albys gator och torg, i alla fall gator.
Vilka dom är som kör tänker jag inte säga här, men jag vet exakt vilka det är ändå.
Bilarna är tre till antalet, en av dessa chafförer är inte 18 år fyllda ännu, vilket man måste vara för att över huvud taget få innehava ett svenskt körkort. Personen i denna bil kör inte laglydigt. Jag skulle uppskatta farten till minst 110km/h när personen susar igenom Alby. Vart är Polisen när man behöver dom? Här är ju rena rama vilda västern för fan. Jag vill ha ett slut på detta. Därför vill jag bli Polis.

Den andra orsaken är att det under natten till måndagen varit inbrott i Albylen.
Vår kära Albylen har fått phälsning av tjuvar. Stöldgodset var en storbildstv och alla luftgevären till Hulterstad-Stenåsa SKF. Vad är det för idioter som gör detta? Har ni inget liv ni som gör sånt här?
Jag tror inte det är "bil-ligan" som är skuld till detta. Det är någon som är smartare på det tjuvaktiga sättet. Tillvägagångsett och annan viktig information tänker jag inte lägga ut här, men jag kan så mycket som säga att detta gör mig mer motiverad till att bli en Polis.

Nog om tråkigheter.

Idag har som sagt varit en ganska tråkig dag i sig.
Har gjort lte på min högskolekurs, trixat i Photoshop m.m.

Sen ringde Willy vid klockan 17.30 och ville att jag skulle hjälpa honom med en sak, eller rättare sagt Irene var det som ville ha hjälp. Skulle skicka iväg ett foto till någon campingtidning. Så jag fixade det. Sen vart det kafferep uppe på fikarummet i affären., med kaffe och kakor. Lite roliga konversationer bland annat denna;

Irene;
Vet du vart vi ska på söndag, Andreas?
Jag; Näe?
Willy; *Hånskrattar högt* HAHAHAHAHAHA
Jag; Ska ni till Grimsta?
Willy; JAAA! *Skrattar jättemycket*
Jag; Jaha, men jag hade tänkt stänga affären vid klockan 14:00 ändå för att hinna se matchen *Hånskrattar* HAHAHA

Lite senare....
Jag; Då förlorar dom säkert om ni åker upp dit.
Willy; Ja då har du ju i alla fall någon och skylla på. Men hur ska vi göra för att synas i TV då?
Irene; Ta med den stora HAIK-flaggan som vi brukar ha på Kvarnvallen och spika upp den?
Willy; Vilken bra idé!

Jag tvingas kolla på Text-TV nu på söndag. Fan också. Jag vill också se matchen.
Jag vill ha matchrapporter från någon som ser matchen live.

Tack och bock, från en kommande polisman.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är kul att prata med dig med;) Om det inte vore fotboll på onsdag kanske vi kunde ha spelat pingis? Men vi kanske hinner det innan?:P

2007-10-15 @ 22:52:20
URL: http://annicka21.blogg.se
Postat av: Lilla Andreas

Borden kanske också är borta :O

2007-10-16 @ 08:13:26
URL: http://iseeu.blogg.se
Postat av: Pernilla

Förjävligt med dethär inbrottet på albylen, fattar inte hur folk tänker :@

Dethär med bil-folket, vet vem du menar som inte är 18. Han borde juh åka fast!

2007-10-17 @ 16:26:28
URL: http://nillasliv.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0