Ingen minns en tvåa sägs det

Talesättet "Ingen minns en tvåa" finns inte i Kalmar i alla fall.
Det är nog bara i Kalmar man firar att ett allsvenskt lag kommit tvåa i serien, samt ett väligt välförtjänt cup-guld till råga på allt. Men nog är det värt att fira alltid.

Kalmar FF har susat fram under år 2007 i fotbolls-Sverige som ett expresståg.
Vissa gånger har man nog färdats snabbare än flyget, andra dagar har man varit väldigt nära att spåra ur totalt.
Man har fått mer och mer publicitet i media, vilket har både varit positivt och negativt.
Jag tänker främst på dom två 0-5 förlusterna.
Men just nu struntar jag faktiskt i dom. Det är nuet vi lever i och med Kalmar FF.

Det är två lag i år som varit helt enkelt för bra för Svensk fotboll.
Det syns inte minst i tabellen när den nu är slutsumerad.
Dels KFF då, och dels IFK Göteborg.
Det var faktiskt ganska logiskt att IFK Göteborg vann Allsvenskan före Kalmar FF.
I båda matcherna vann IFK med 3-2 något oförtjänt(?) och i den andra matchen väldigt rättvist, 5-0 är inte mycket att orda om. Logiskt i sig.

Tack för en underbar fotbollsäsong med er i Kalmar FF.
Jag ser redan fram emot vårmatcherna under 2008.
Är det då guldet kommer också?

Funderar redan på när KFF ska öppna upp för förnyelse av säsongskorten.
Jag tänker i alla fall förnya mitt, plats 4079 belongs to me. Nobody can't take the place from me.

Fredriksskans, sektion c, rad 9, stol 4079, jag kommer tillbaka i vår, var så säkra.

TACK!

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0