Med väldigt kort varsel hoppar man in på jobbet

Igår vet jag inte riktigt varför det inte vart någon blogg publicerad. Jag tyckte nog kanske det blivit lite för mycket bloggande på sista tiden. Det mesta har ju handlat om Poliser osv. Idag var föresten Polisen igång igen och stoppade en bil utanför Alby. Mycket som händer här nu, känns som detta mer eller mindre är en förort till Stockholm som man lever i, än boschen som en viss afrikan skulle sagt.

Jag kan ju dra lite kort om vad jag gjort de senaste två dagarna.
I onsdags spelade jag, Andreas, Annica och Dennis pingis borta på Albylen. Det var väldigt roligt må jag säga. Jag tror inte vi spelade någon dubbel ihop bara vi fyra? Gjorde vi det så får ni gärna nämna hur det gick, för det har jag i så fall glömt. När vi spelade singel kommer jag däremot ihåg och 2+1.

Tittade sen på EM-kvalet på kvällen. Det var upplagt för fest ju. De var ju i onsdags som Sverige skulle säkra biljetten till EM. Riktigt så blev det ju inte, men dom får skylla sig själva. Spelar man med elva man på planen som är identiska med Lasse Johansson i Kalmar FF får man skylla sig själv.

Torsdagen, igår alltså, hände det inte så värst mycket.
Jag hjälpte till här hemma lite. Skjutsade mormor till doktorn på morgonen.

Idag däremot blev man väckt tidigt. Willy ringde vid 08.20 och undrade om jag kunde jobba. Jag själv minns bara att jag hörde telefonsignalerna från sängen, och att någon svarade, mamma svarade nämligen och sa att jag visst kunde jobba. Trotts att jag fortfarande sov. Så det blev att hoppa upp direkt ur sängen och med en halvtimme tillgodo att äta frukost, duscha, fixa till sig och hitta kläder. Men det ordnade sig. Så jag har alltså jobbat 5 timmar idag. Var väldigt roligt. Mer jobb åt folket. I alla fall mig och Andreas och Annica!

Det är riktigt kul att Annica har börjat blogga på allvar.
Nu väntar vi bara på att Andreas ska börja också.

I morgon vet jag inte vad jag ska göra riktigt.
Har någon något förslag på vad man kan göra så får ni gärna höra av er.
Jag vill träffa Andreas, Annica och Dennis imorrn tror jag.

Söndag jobbar jag, TYVÄRR!!
Medan jag tvingas ha hand om affären själv är cheferna Irené och Willy uppe på Grimsta IP och får se Brommapojkarna-Kalmar FF live. Själv tvingas man hålla tillgodo med text-tv och radio i affären. Jag funderar på att dra ur alla propparna i affären, sätta en lapp på dörren om tillfälligt strömavbrott, stänga och gå hem klockan 14.45. Vad sägs?

Till sist vill jag tipsa om en bra radiostation Winamp eller Windows Media Player 

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0