Så här ligger det till

Lägesrapport från "chefen" och planering inför kommande vecka:

Första punkten, Brödet
Willy hade beställt Färjestadens Hembageribröd till imorgon så det behövde jag inte tänka på, däremot hade han "glömt" att beställa från Grönhögsbröd, så det fick göra idag. Irené ringde från utlandet och sade detta. Jag tror själva beställningen blev väldigt lite från dem. Jag är inte så hemma på hur mycket det kan tänkas gå åt i bröd-väg. Det är extrapris på levrar den här veckan, men det hade Willy fixat i fredags, behövde inte tänka på det till i morgon, tur var väl det. Ska bli intressant och se hur mycket bröd det kommer i morgon.

Andra punkten, Skivat Pålägg
Idag fanns det inte ett dugg med pålägg. Willy hade lovat att skiva upp massor så att jag och Andreas skulle klara oss idag och imorgon. Men idag fanns det ingenting, som vissa kunder påpekade så smått, inga namn nämda.
Men det är löst nu, Jessica skulle fixa med en order innan klockan 16.00 så jag sa till henne att det inte fanns något, så hon har skivat upp massor till imorgon. I alla fall så vi klarar oss. Hoppas jag.

Tredje punkten, Beställningarsom skall göras
Vad jag vet så är det inga beställningar som måste göras imorgon.
Möjligtvis att något dryckesföretag ringer och förmodligen GB Glace. Men vi får väl kolla frysarna i morgon.

Fjärde punkten, Arla
Var orolig att Willy hade glömt att fixa beställning till Arla imorgon, men det var fixad, som tur var. Och Jessica ska göra de övriga beställningarna i veckan.  Får inte glömma att påminna henne.

Femte punkten, Erbjudanden och kuponger
Jag har (tror jag) avaktiverat erbjudanden och kuponger som legat aktiva under veckan, samt att jag aktiverat den kommande veckans erbjudanden. Jag hoppas jag har gjort rätt i alla fall. Annars blir det inte roligt i morgon. Jag ska testa allt imorgon bitt i alla fall.

Övrigt:
Dennis hade önskemål om Självscanning, och jag ska prata med ICa imorgon hade jag tänkt, i alla fall lägga ett förslag på bordet. Men Dennis vet att det går lika bra att scanna själv framme vid kassan. Det gjorde du ju så bra idag själv.

Jag själv dyker in i affären efter klockan 08.00 någon gång i morgon.
Så nu vet Andreas detta.

Övriga önskemål kan läggas i "Upphittat-lådan"
Jag känner på mig att denna veckan kommer bli lika organiserad som en burk mask.
Välkommen till veckan med "Sture och Edvin" från Dolkens livs, live på Alby-Boden.

Kommentarer
Postat av: denke

vem av er är edvin? ;) du va?

2007-10-08 @ 17:31:57
URL: http://deenkee.blogg.se
Postat av: Lilla Andreas

Jag är ju Edvin!
Btw, jag har hunnit med och titta på Full frys idag också ju :D

2007-10-09 @ 19:58:46
URL: http://iseeu.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0