Så kan man åter njuta

Härligt härligt, men farligt farligt.
Att gå med näsan i vädret efter 2-0 mot Malmö känns rätt skönt, men kan vara ack för farligt.
Skulle det visas sig att Kalmar FF underskattr de två kommande matcherna mot ÖSK och BP, ja då ryker topplaceringen all världens väg.

Igår gjorde KFF vad som behövdes.
Man kämpade inte mer än nödvändigt.
Inledningvis såg du dock ut som mina värsta farhågor skulle besannas. Jag berättade ju innan matchen att jag hade en konstig känsla av att detta inte kommer gå. Visserligen har jag det innan varje match, men igår var det en bergsäker känsla av förlust som drabbade mig. Som tur var besannades detta inte.

Kalmar spelade inte bra de första 20 minuterna men inte dåligt heller.
Backlinjen fungerade som den skulle, även om det så svajjigt ut då och då. Saknade Bagarns "bröstbrytningar" igår. Dom var delikata i matchen mot Göteborg. Men Tobbe och han fixade det ändå.

Jag kanske inte behöver orda så mycket om matchen, det blev ju 2-0.
Tovionens utvisning borde kommit långt tidigare än den gjorde. Malmös jätte-baby har visat sin bästa sida för Kalmar-publiken.

Nu har vi häng på de andra två lagen, Djurgården och IFK Rosaborg.

Tabellen enligt följande;
IFK Göteborg +17 40p
Djurgården +13 40p
Kalmar FF +6 39p

Jag hoppas inte att detta ska avgöras på målskillnad i slutet, för då kan vi tyvärr inte rå på dom övriga i toppen.
I så fall behövs ett mirakel. Jag hoppas ej heller att det avgörs på att Kalmar är 1 poäng efter segraren när serien är färdigspelad. För då är det de här två poängen som man tappade på BP hemma i våras. Jag har onda aningar om att dom kan spela en viktig roll i slutskedet.

KÄMPA KFF!

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0