Är glad för att jag bor i Boschen.

Mikkaela som inte läser min blogg så ofta (tror jag?) skulle nog inte gilla rubriken jag satt på dagens inlägg.

Jag är förbannat glad att jag inte bor i närheten av Stockholm.
Vilken trafik. Vilken stress. Vad mycket folk.
Kalmar är lagom stort för mig. Jag är förbannat glad att ja bor där jag gör.

Känner idag att det var en väldans tur att jag inte tog den där praktikplatsen på TV-prgrammet Elixir i våras (är det föresten någon som kommer ihåg prgrammet?).
Jag hade aldrig klarat av att köra runt folk i en bil inne i Stockholms city. Aldrig.

Det är som Annica säger; "Tar man körkort i Kalmar borde det enbart gälla för att köra i Kalmar också, ingen annan stans"

EM-kvalmatchen igår då?
Jo då. Härlig stämning innan, under och efter matchen.
Resultatet? 0-0. Speglade väl matchen rätt bra.
Sverige var bättre och hade farligare målchanser framåt, men Danmark förde spelet på ett bättre sätt än Zlatan och co.

I och med Em-kvalet igår så har man då varit på Råsunda också.
Titta gärna i min BILDDAGBOK för bilder från Råsunda.

Den andra matchen som var av intresse igår speldes mellan Väsby och Kalmar FF.
Kalmar vann med 4-1 (David, Patrik och Brasse-Lasse x2) och är därmed klara för Svenska Cupen-final på Fredriksskans.
Ska bli kul. Men jag räknar med att det blir Göteborg Kalmar får möta igen. Och hur det gick sist behöver jag väl knappast tala om.

Hinner inte skriva så mycket mer idag.

Tack och bock.

Kommentarer
Postat av: Mikkaela

Andreas jag läser visst din blogg juh! HAHA jag kan inte fatta att du gillar boschen mer än sthlm, fast vet du vad? jag har typ blivit en vildmarksmänniska.

2007-09-11 @ 08:56:02

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0