Dagen som Dennis sa

Jaha, ska försöka dikta ihop något om dagen idag då.
För det första kan ju nämnas att man just idag ska skänka en tanke till dom som förolyckades i terrorattackerna i USA för exakt sex år sedan. Gör det du också!

Vet inte riktigt vad man ska börja någonstans annars, men man kan ju alltid börja med att säga att jag blev väckt innan klockan 8 i morse. Varför har jag ingen aning om eftersom jag somnade om. Vaknade precis i tid till "Vinn Adams pengar" på Mix Megapol, faktiskt exakt 08.47, precis då det börjar. Det är nästan liksom dagens höjdpunkt. Att få starta upp dagen med allmänbildning.

Jag har dock börjat tvivla på att Adam Alsing verkligen går ut från själva studion när frågorna väl läses upp. Jag tror i och försig att han går ut, men borde inte redaktionen ha en radio på så dom kan lyssna på sändningen också? Jag borde skicka in frågan till "Våga fråga" på den konkurerande radiokanalen Rix FM. Fast jag bojkottar ju så gott som Rix FM numera. Mix Megapol är så mycket bättre. Vad off topic jag kom nu känns det som.

Fortsättningen av dagen har enbart handlat om jobb. Har en grym ångest att jag inte kontaktat Ams i Färjestaden.
Jag tror inte jag vill vara arbetssökande hos dom längre. Varför vet jag inte. Många blir nog besviken på mig nu. Jag kanske redan är utkastad? Men det är smällar man får ta.

Fast emellan kom Dennis och undrade om det möjligtvis kunde bli BioRio i kväll. Och jag var självklart på. Men då är haken det att Annica och Andreas vill vi gärna ha med oss också. Sen kom jag ju på att jag jobbade ju, så därför kunde jag inte idag. Andreas jobbar i morgon så då går det ju inte heller. Sen passade jag på att uppdatera HAIK-hemsidan som i princip stått still under nästan en månad. Har inte funnits tid till att sitta och uppdatera.

Jobb ja. Har försökt få tag på en person som jobbar på Maxi i Kalmar under för- och eftermiddagen. Det verkar vara stört omöjligt faktiskt. När jag ringde första gången så var hon på lunch. När jag ringde lite senare, en halvtimme efter första samtalet så var hon på möte till klockan två. Jädras tänkte jag, jag ska ju jobba. Nu får jag ju inte tag i henne heller. Struntade i att försöka ringa någon mer gång sen eftersom jobbet kallade på Alby-Boden vid klockan 13.00. Får nog försöka i morgon förmiddag istället.

Väl inne på jobbet var det som vanligt var(u)dag och man hade lite varuplockning framför sig.
Det gick väldigt fort idag eftersom Martina redan hade plockat upp det mesta. Vid klockan 14.00 försvann hon, och det var bara jag och Jessica kvar. Kändes inte som jag jobbade så effektivt under eftermiddagen. Kunderna tog all min tid framme vid kassan. Många stannade kvar och småpratade. Som längst pratade jag nog med en som heter Kristina i 10 minuter. Pratade med Annica om BioRio. "Inte den närmsta veckan iaf" sa hon. Tror jag? Rätta mig gärna om jag citerade dig fel nu. Trist men så är det.

Och nu sitter man här, vid datorn, vart annars och pillar lite med Högskolekursen.
Birgitta sa på affären idag att jag skulle bli nästa Mästefotograf från trakten. Tydligen finns det någon gubbe som dött för ett antal år sedan som var jättebra på att ta bra bilder. Hon tyckte jag skulle satsa på att bli som honom. Fast ännu bättre förstås.

Nehe, nu är Dennis otålig, han vill läsa vad jag skrivit.
Ska bara läsa igenom inlägget så det inte är några stavfel.

Tack och bock!

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0