Happy birthday, mamma

Idag fyller min kära mamma år. Hur gamal hon blir, det vet jag inte. Eller innerst inne vet jag nog det men det är bäst att kanske inte rota fram det. Man är liksom inte så stolt över sin ålder när man är i min mammas ålder tror jag. Livet håller på och gå utför skulle jag tycka. Mitt liv har ju precis börjat. Fast för min egen del räcker det med att jag får fylla 20 år. Då brukar man få göra det mesta som går att göra. Nog om detta. Grattis till Mamma i alla fall.

Annars har dagen bara bestått av kaffe och kakor.
Nu tror ni säkert att "Jaha, du har firat din mamma hela dagen med släkt och vänner".
Men ack, nu tar ni fel.

Jag är snarare beroende av kaffe numera. Hur jag blev det kan jag ju dra historien om.
Började med att jag och Stephanie skulle ut på en fika på stan. Jag beställde, och bjöd (hör inte till vanligheterna) på cafe laté till Stephanie och jag själv skulle ta te. Te var det jag var beroende av då. Innan dess var det ju Coca-
Saken är den att jag fick kaffe istället för te.
Tryckte ner kaffe i halsen och det smakade... Gott. Efter några slörpningar så gillade jag kaffe.
Nog om det nu.

Dagen har som bekant redan handlat om kaffe. Och det är för att jag ska hålla mig vaken.
Försöker avvänja mig från Coca-Cola men det är inte så lätt. Därför tar jag till kaffe. Och kakor slinker ner lätt det med.

Fick idag rätt många tider av Irene som jag ska jobba.
Blev väldigt glad när jag så att jag ska få jobba med Andreas.
Det är så mycket roligare att jobba med honom än någon annan.

Ikväll ska vi då fira mamma.
Hemlis vad vi hittat på.

Dom som känner mig ser direkt att jag hoppar mellan ämnen.
Jag ska försöka att blir bättre på att inte göra det. Men detta är jag.

Tack och bock!

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0