Oerhört jämt

Fasiken vad jämt det är i toppen av Allsvenskan.
Man tror ju att Kalmar har en realistisk chans att vinna SM-Guldet i år, men kollar men på exempelvis Elfsborgs motstånd de sista fyra matcherna inser man att dom har en mycket större chans. Kalmar kommer säkert att floppa mot något utav lagen man har kvar att möta. Jag skulle tro att det blir mot Örebro och AIK som förlusterna kommer.

Igår gick det ju som bekant väldigt bra i de övriga matcherna. Och jag tippade rätt i de matcherna också.
Attans att jag inte lämnade in ett tips på affären. Kunde kanske blivit lite pengar. De enda lilla missödet var väl att AIK och Djurgården spelade 1-1 istället för mitt tippade 0-0. Sett ur Kalmars synvinkel så var det väl bra ändå.

Men nu är det cup-finalen på torsdag.
Fan-TV på SvenskaFans har gjort ett inslag inför matchen.
Ett väldigt bra sådant, men när Röda bröder gör ngt så är det ALLTID bra.
Jag vill påstå att det är Sveriges bästa Fan-TV som görs i Kalmar.

Sen vill jag bara passa på och säga en sak angående Johan Arneng som spelar i det största skämtet av alla klubbar i Sverige, nämligen Djurgårdens IF. Johan Arneng påstår att det är ett så kallat skämt om Kalmar FF skulle vinna SM-Guld. Jag citerar den utomordentligt bra bloggen kffsnack vad dom hade för syn på saken i förmiddags;

"Han motiverar sitt uttalande med att "förlorade man två matcher med 5-0 ska det inte finnas nån möjlighet till att ta guld".
Så kanske det är.
Men tabellen är ju, trots allt, det enda som räknas till slut. Den är en sammanfattning av en hel säsong, med gjorda och insläppta mål, med vunna, oavgjorda och förlorade matcher och - viktigast av allt - poäng.
Men i Johan Arnengs märkliga värld räknas inte detta, utan det är både rätt och rimligt att Djurgården, eller något annat av "topplagen", ska ta guldet.

Trots att Djurgården har förlorat både borta och hemma mot "skämtet" i år.
Trots att AIK hittills inte har tagit några poäng alls mot "skämtet".
Trots att Elfsborg bara tagit ett av sex möjliga poäng mot "skämtet".

Man undrar vem som egentligen är ett stort skämt.

Själva skrattar vi hela vägen till Fredriksskans på torsdag, och vi hoppas få fortsätta garva ytterligare några veckor."

Tack och bock!

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0