Förändringar

Som synes så har jag ändrat till lite mer tilltalande färger på min lilla blogg.
Jag tycker jag fick ihop dom rätt bra. Men det är inte väsentligt just nu.

Dagen idag har gått i utgifternas tecken, synnerhet till Hulterstads AIK.
Jag börjar nästan komma ner i samma summa på kontot som Mikkaela brukar vara på.
I alla fall påstår hon det.

Men, idag har jag betalat medlemsavgifter till Hulterstads AIK för 2008.
Ett bra sätt att stödja föreningen som man är uppväxt med, och kommer alltid vara också.
Betalade därefter en räkning som inte var så hög, jag fick nästan en chock att den var låg istället.
Skillnad var det på den räkningen från Gran Canaria. Den var inte att leka med.
Men nog om tråkiga utgifter. Över till något roligare.

I eftermiddag har jag tiillbringat 90 minuter plus tilläggstid i en bil med Andreas, Annica och Dennis.
Vi har nämligen suttit och tittat på Hulterstads AIK när dom spelade mot SSG vid Albylen.
Det var nog den tråkigaste matchen jag någonsin sett. Stenfors i filmen Offside hade nog spelat mer underhållande. Så dåligt var det. Inte nog med att matchen var tråkig i sig, resultatet var dåligt också. 0-4 i baken på HAIK. Som tur var det ju bara en träningsmactch, men dom sägs ju vara viktiga längre fram i serispelet.
Ska man hitta något gott i denna matchen så var det den trevliga stämningen i bilen. Där hade vi i alla fall roligt. Även om det då och då gnälldes lite på spelet och att "man ville hem".

Å imorgon så kommer jag tillbringa hela dagen i Kalmar. Jag lämnar Öland runt klockan 08.30 för att först skjutsa Kristin och hennes ladugårdskompisar till skolan, som egentligen inte är en skola utan en bondgård.
Sedan kommer jag styra bilen mot Kalmar och påbörja städningen av min lägenhet. Den lär ju inte behövas för tillfället eftersom jag nog inte får förlängt på City Gross. "Skönt" är väl det, då kan jag åtminstonde få jobba på Alby-Boden till sommaren. det är verkligen det jag vill.

Kvällen kommer avslutas med att det vankas hemmapremiär på härliga, soliga och gröna Fredriksskans!
Kalmar FF kommer spela årets första hemmamatch mot Ljungskile. Det borde bli vinst, men nykomlingar är alltid nykomlingar och dom ska man aldrig underskatta, i alla fall inte så här tidigt på säsongen. Alla minns väl hur det gick förra året. Hade den matchen slutat 2-1 istället för  2-2 hade SM-bucklan hamnat  i Kalmar 2007. Jag vill verkligen slippa sitta och tänka tillbaka på ett liknande senario i slutet av denna säsongen, om det är så att KFF är med i guldstriden även då.

13 mars, då smäller det på Internet. Lanseringen är nära nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha... 13 mars? nästa år?

2008-04-08 @ 18:33:45
URL: http://annicka21.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0