Härliga, underbara Kalmar FF

Det finns inget bättre än att avgöra med segermålet på stopptid.
Naglarna är redan nerbitna till knogarna. Ögonen stirrar tomt rakt ut på planen.
Man hyperventilerar. Man svär å de grövsta för att det aldrig kan avgöras.

Men så, då händer det. Målet ramlar in. Det förlöser än helt.
Adrenaliten skjuter en från sittplatsstolen rakt upp och munnen öppnas och ett långt och högt "JAAAAAAAAAA!!!!!!!" hörs från hela arenan. Man dansar, hoppar och skriker. Man är verkligen galen.

Precis detta har jag varit med om i eftemiddag när Kalmar FF spelade ut Roliga, Glada och Härliga Bajen.
Så mycket av det roliga och härliga glada bajen fick vi aldrig se.

Det var maskning från första till sista minut.
Maskningen betalade sig för Kalmar FF till slut. Hammarby spelade sista minutrarna med endast 9 man på planen, sedan en utvisning och massor med skador drabbat laget.
En rättvis seger för Kalmar FF om man ser till statistiken, men i praktiken hade det varit ännu rättvisare med 0-0.

KALMAR FF - HAMMARBY IF

53

Bollinnehav

47

19

Avslut totalt

9

7

Avslut på mål

7

0

Avslut i ställningen

0

16

Frisparkar

10

5

Hörnor

2

0

Offside

4


Tänk att jag skrev det, att det kunde slutat 0-0. Det är inte likt mig.
Nu ska jag ta och titta en stund på den Allsvenska tabellen just nu.
Ni kan också få vara med och titta om ni vill här nedanför.

image22

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0