Utflykt till helvetet

Eller ja, riktigt så illa kanske det inte är. Vi ska till Växjö imorgon. Ett ställe man undviker, om man inte bara måste dit. Dom två fallen som man är tvungen att åka dit är: 1) När man ska på utbildning med Media Markt, 2) När Östers IF möter Kalmar FF i Allsvenskan. Det sistnämnda lär aldrig hända igen, Öster lär aldrig komma upp i Allsvenskan något mer, och Kalmar lär aldrig åka ner i söderettan. Vad återstår då? Jo, utbildning med MM.

Precis det ska vi göra imorgon, utbildning. Kan väl inte säga för mycket men det ska nog bli rätt intressant.
Precis lika intressant som det har varit idag. Det är underbart kul, men ack så jobbigt. Men idag flöt det på ganska bra. En timme på varje station av totalt sex stationer. Så sammanlagt sex timmars utbildning. Lugna puckar.

Ikväll har jag överlämnat en kär ägodel till Dennis, mitt säsongskort på Kalmar FF. Det känns tomt i plånboken. Jag känner mig naken utan det. Kalmar är mitt allt. Ja nästan i alla fall. Ni som känner mig vet hur mycket jag går in för fotboll i allmänhet och Kalmar FF i synnerhet. Anledningen till att Dennis har kortet är inte att han har tjuvat det från mig, nej tvärtom. Jag lämnade frivilligt över det till honom. Jag anser att det MÅSTE till vilket pris som helst sitta en fysisk person på min plats, även att jag inte själv kan närvara vid matchen, som har mitt kort. Ingen annan utböling ska tro att det är fritt fram att sitta där. Hänger ni med? Vårda kortet väl Dennis. Jag kommer och hämtar det på måndag.

Pernilla skrev en kommentar i de tidigare inlägget om att man kunde komma och hälsa på henne i Växjö. Då är frågan, vad gör du där Pernilla?

Tjillevippen!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Som jag skrev i föregående inlägget så pluggar jag i växjö på vxu.

2008-08-28 @ 00:39:21
URL: http://nillasliv.blogg.se/
Postat av: denke

ja var la jag kortet nu igen... ? nedrans.. har jag redan tappat bort det...? (A)

2008-08-28 @ 08:30:39
URL: http://deenkee.blogg.se/

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0