Is:ig dag

Idag var det ingen höjdare att gå till jobbet. Överfrusen bil som tog fem minuter extra att fixa till på morgonen. Visserligen visst jag ju att det var grymt kallt och is på rutan, så jag förveredde mig genom att gå ut fem minuter tidigare än vanligt. För att skrapa rutorna. Var väl inte mer med det så att säga. Ruttorn fick ju lov att skrapas. Dessutom när man anländer till jobbet så är bilen lagom varm för att man inte ska vilja gå in på jobbet. Aja, ni kanske hänger med någorlunda.

Jobbet ja. Massor med folk idag. En måndag av alla dagar är det grymt mcyket folk som handlar/byter saker. Kul, men inte för mig. Dunderfökyld som jag är, var det inte särskilt kul att expidera kunder med rinnande näsa och ett antalt nysningar varvat med massa host-host. dessutom har hesheten gjort sig påmin ikväll. Kraxar lite lätt nu, hoppas att jag slipper få tillbaka de där grymma som jag hade i juldagarna. Till och med den administrativa chefen frågade om jag fått tillbaka rösten idag. Det var väldigt snällt av henne. Jag gillar henne. Mycket. Nej nu ska det inte gå till överdrift, men hon är en jäkla bra chef. Dessutom gillar jag mina kollegor på jobbet.

Nu sitter jag här ikväll igen, i min lägenhet. Några är ute och festar ikväll. Jag pallar inte med det. Kom ju hem vid 20.45. Fick ju skrapa rutorna ikväll igen på bilen. Tog ju fem dyrabara minuter av mitt liv.

Imorgon jobbar jag till klockan 18.00. Ska hinna med att gå på Systembolaget, handla på MM samt handla mat för nyårsaftonen. Annica, Andreas, Dennis och hans kompis Johannes ska komma till oss, dvs Kristin och mig. Jag ska bjuda på mat. Kaffe och kaka kanske. Champange blir det garanterat och lite sprit till och med. Jag hoppas det blir en bra kväll.

En liten rättelse innan jag slutar. Dennis vill säga att det faktiskt var hos Christians föräldrar middagen var igår, inget annat. Lilla Andreas ber så hemskt mycket om ursäkt för detta i fall jag förvillat någon läsare.

Imorgon blir en hektisk dag, på många sätt.

Tjillevippen.

Kommentarer
Postat av: denke

wohooo, ska bli så roligt att komme hem till er :D:D jag längtar (A) :)

2008-12-30 @ 14:14:22
URL: http://deenkee.blogg.se/

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0