Jag borde sova

Ledig idag. Tillbringade morgonen med att sova bort den i min säng. Vaknade runt klockan 10.30.
När jag slår upp morgontidningen så är det på förstasidan en nyhet om att det tydligen varit jordbävning i Skåne på morgonen. Visst, jag vaknade nog till av något tidigt imorse, men jag somnade om lika fort igen. Kan ha varit jordbävningen som störde min skönhetssömn. Pappa hade i alla fall känt av att sängen skakade.

Städade lite här hemma på förmiddagen och åt frukost vid 12. Duschade och begav mig sen ner på stan ett tag, för att sedan åka en sväng ut till Media Markt för att kolla på lite saker. Det är så mycket grejer jag verkligen vill ha, men som jag kanske inte kan köpa. Prio ett, en TV, storlek har jag inte bestämt ännu, men det lutar åt 37-42 tum. Visst, det skulle vara skitkul med en 50 tummare också, men det är kanondyrt att köpa. Prio två är en DVD-spelare. Jag var och kikade idag. Köpte ingen dock. Jag har ingen användning än, eftersom min nuvarande TV är så fjuttig. Men men, jag vet inte om jag ska satsa på Blu-ray istället? Nackdelen med Blu-ray är ju att skivorna är så förbannat dyra. Tittade nämligen på en HDD-DVD idag på 160gig eftersom jag tänkte man kanske kan spela in program, jag är ju sällan hemma om dagar/kvällar/helger. Prio tre är en TV-spelskonsol. Jag är grymt sugen på Playstation 3 160gig, men den är så otroligt dyr. Fördelen med PS3 är ju att den klarar Blu-ray-formatet, vilket inte  XBOX360 gör. Det lutar mer och mer åt PS3, men nackdelen är ju priset.

Jag har sån förbannad köpångest över dessa produkter. Jag väntar gärna tills dom sjunker i pris, men då har det ju redan kommit nya produkter som är bättre än sina föregångare. Kan någon råda bot i TV- DVD- TV-spelsdjungeln?

Nej jag borde sova nu, precis som rubriken säger. En heldag imorgon, en ledig dag på torsdag. Hatar varannandagsjobb. Då jobbar jag hellre fem dagar i sträck och är ledig i två dagar i rad. Ja men det är bara att bita ihop, jobbar i alla fall hela helgen. tror nog alla gör det faktiskt.

God natt

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0