Oförsvarbar

I dessa dagar är det inte roligt att heta Andreas. Eller jo de kanske det kan vara, men just nu är jag så förbannat förkyld. Min röst is gone, och har inte återvänt ännu. Lite kan man bara ana kanske, att den är på g igen. Men julaftonens eftermiddag var hemsk. Jag tror nog att jag egentligen inte skulle jobbat alls den dagen. Men man var ju så illa tvungen. På kvällen blev det bara värre och värre. Igår kunde jag inte prata alls. Bara väste. Sjukanmälde mig redan igår för dagen idag.

Idag kan jag prata lite, men är ytterst försiktig.
Kristin ringde just från Kalmar, Media Markt. Hon har varit där idag på rean, som inte finns, och handlat. Var tydligen sjukt mycket folk. Jag är  nästan glad över att jag inte jobbar. Men på ett sätt synd om dom som får jobba dubbelt upp idag tack vare att jag är sjuk. Det värsta är inte att jag inte kan prata, utan det är att jag inte kan försvara mig mot vad folk säger.

Som till exempel igår satt vi hos mormor och firade julafton-dagen-efter med diverse filurer. Det tog ungefär en halvtimme innan någon sa något till mig. Då fattade dom. Varför jag suttit tyst. Jag brukar annars vara glad för att prata. Men inte igår. Det värsta var ju att man inte kunde säga för eller emot saker som dom andra pratade om.
Som till exempel när en av filurerna sa "Ni kan gå in till oss och diska också om ni vill". Hell no tänkte jag och ville säga det rakt ut, men det gick inte.

Igår var det någon som skrev förjande; Det vore förbjudet att ha ouppdaterade bloggar
Idag har jag ett svar till denna personen; Det vore förbjudet att läsa bloggar och sen strunta i att kommentera inlägget.

Sug på den du!

Näe nu ska vi allt vara snälla. Det har ju trotts allt varit jul precis.

Kommentarer
Postat av: denke

hmpf på dig! god jul (A)

2008-12-26 @ 18:29:12
URL: http://deenkee.blogg.se/
Postat av: Anonym

hmpf på dig! god jul (A)

2008-12-26 @ 18:29:35

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0