Utklassningssiffror

Igår var det en helt vanlig dag i Lilla Andreas liv. Jag var nämligen ledig. Då lagade jag lite mat och åkte till frisören för att klippa mig. Tog ungefär hela dagen att göra dessa saker. Kan kanske bero på att jag sov bort halva dagen i min säng. På kvällen däremot hände det grejer. Andreas i Kalmar undrade om jag skulle på bordtennisen i Albylen. Visst skulle jag det. Skulle Annica då? Hon visste inte, eftersom någon äcklig basilusk har tydligen tagit över henne. Hon var lite krasslig, typ förkyld. Men hon dök i alla fall upp på kvällen. Mycket trevligt.

Men nu var vi bara tre, så därför tog stora Andreas med sig Dennis och dennes vapendragare Johannes aka Jehovas.

När Annica och jag trillade in i idrottshallen innan klockan 18.30 så stod de övriga tre; Andreas, Dennis och Johannes och slog bollar mot varandra. Revanchlusten lyste i ögonen på mig. Sist vi spelade var inte Johannes med utan då lirade Annica/Jag mot Dennis/Andreas. Jag tror inte vi vann en enda match då. Därför var det lite extra spänning i luften denna afton.

Annica utsågs till domare för kvällen, och lagen delades in följande; Dennis/Johannes mot Lilla och Stora Andreas. Det började bra för våran del. Vi gick upp till en 3-1-ledning ganska fort i matcher. När det stod 4-2 till oss såg Dennis bekymrad ut. Därför sa jag till Andreas att vi kanske ska ge dom en match för att dom ska orka fortsätta spela. Sagt och gjort. Men om vi gav dom en match eller om dom vann på egen vilja låter jag vara osagt. Men dom reducerade i alla fall matcherna till 4-3. Efter det var det fritt fall för Andreas:arna. När kvällen var slut hade vi förlorat med 4-11. Vi förlorade alltså 12 raka matcher efter att vi gjort upp om att ge dom EN match. Skämmes ta mig fan.

Antingen fattade vi inte att vi skulle sluta ge dom matcher, eller så spelade dom riktigt bra. Johannes spelade i alla fall upp sig. Det var trevligt med nya ansikten i Albylen. Det händer ju inte så ofta. Han är välkommen tillbaka alla dagar som det är pingis, och övriga dagar också förstås.

Kvällen avrundades sen med att vi spelade rundpingis. Och vem som vann alla matcher där behöver jag väl inte säga, för då blir den här personen så kaxig. Jag fick sedan städansvaret av Tomas att röja upp i hallen. Vilket jag också gjorde, med viss hjälp från de övriga.

Idag hade jag sett fram emot en ledig dag också. Blev tyvärr inte så. Två sjuka, och då tvingades jag hoppa in. Inget jag har något emot direkt, men jag hoppas jag kan få kompensation för det någon annan gång. Kanske en dags ledighet till att se Kalmar FF. Vem vet.

Nu är det snart dags för ett nytt avsnitt av S.O.S Gute på Kanal5. Inte missa!

Tills vi hörs igen, må så gott!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hur går det med "skvallret" om Albyboden? Jag vill veta hur det går med det?

2008-12-04 @ 21:31:07
URL: http://www.nogg.se/nillasliv

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0