Ännu en intervju till handlingarna

Idag blev det att stiga upp tidigt.
Väcktes efter klockan 5 av att mobilen plingade, det var Annica som avslutat sin tidningsrunda.
Men jag somnade om efter att ha läst meddelandet.

Vaknade igen vid klockan 06.00 av att "Visit to Vienna" med Sahara Hotnights spelades för fullt på mobilen. Dags att stiga upp och hämta tidingen som låg snyggt nerlagd i brevlådan. Läste Barometern först, sen Östran samtidigt som jag åt frukost i form av All bran och filmjölk.

Sen in kvickt i duschen, nu var klockan nämligen 07.00 och jag skulle egentligen ha åkt söderut vid den tiden, men eftersom söder-folket tackade nej, var jag inte allt för stressad. På med kläder och fräscha till sig lite så man ser någorlunda anständig ut och inte som en luffare. Tankade bilen hos Willy, sen bar det av till Kalmar för anställningsintervju slash test.

Väl i Kalmar träffade jag Mary. Hon är verkligen snäll. Tänk om alla intervjuare vore som henne. Då skulle man slippa få dåliga intryck av sånt folk. I alla fall så hade ju jag och hon träffats tidigare på en annan intervju, så dom vanliga frågorna slapp jag. Nu skulle jag bara göra ett butik- och kassatest på deras datorer. Det tog cirka 30 minuter att göra detta. Tror jag var klar efter 20 minuter.

Testet var uppbyggt i den första delen av två stycken påståenden på varje fråga, sammanlagt 41 frågor på del 1.
Del ett handlade om vad man skulle göra i olika situationer, om man kanske skulle komma med en gemensam lösning eller bara gå sin egen väg i situtioner som uppstår. Här fanns det inga rätt och fel, utan dom ville bara se hur man var som person.

Del två var något jobbigare, var väl ett slags stresstest för att se hur man klarar det.
Exempel på fråga kunde vara:

A B G E S R J Y F R S W F T H J T E
2 2 7 8 2 9 6 5 1 7 2 2 7 2 7 2 8 2 5
"Leta reda på den lägsta siffran. Är Bokstaven över den lägsta siffran ett A skriv in 500 i svarsrutan. Är bokstaven ett Y gå tre steg åt vänster på bokstavsskalan och ange siffran under den bokstaven"

Något i den stilen var det uppbyggt. Sammanlagt 29 frågor och här hade man dessutom tidspress på sig i form av 9 minuter. Jag hann inte med alla frågorna, för dom blev svårare och mer kompliceade ju längre man kom. Hann väl inte med 4 frågor. Men jag tyckte jag klarade det bra ändå.

Sista delen, del 3 handlade om olika sifferkombinationer. Om dom var identiska eller inte.
Man fick upp två kominationer av siffror och spcialteken på skärmen. Sen skulle man bocka i om kominationen var identisk eller icke identisk. Sammanlagt 61 frågor på 4 minuter. Här var det stressigt. Efter 2 minuter hade jag gjort 30 frågor, 31 frågor kvar och 2 minuter kvar. Skulle jag hinna? När klockan stod på 00.01, alltså en sekund kvar, då klickade jag i den sista frågan och tryckte på avsluta.

Hämtade Mary så hon kunde gå igenom resultatet tillsammans med mig. Jag fick ju inte något resultat personligen när jag var klar utan det fick hon hämta upp i något databassystem.

Hur skulle domen nu låta undrar ni säkert.
Mary liksom tittade storögt på skärmen.
Bra eller dåligt frågade jag mig själv.

"Detta ser väldigt, väldigt bra utan Andreas. Mycket bra. Du har bra sammarbetsförmåga och du ser mycket upp till kundens behov. Du sätter kunden i främsta hand. Och på stresstestet med siffrorna och bokstäverna har du fått över medel. På det sista testet har du prickat in full pott. Detta ser mycket lovande utan Andreas."

Efter all denna positiva kritik kännde jag mig väldigt nöjd. Jobbet så gott som klart tänkte jag. Frågade därför hur många som sökt hitills. Över 120 personer!
Chansen krympte ganska fort där ansåg jag med en gång. Men Mary sa att eftersom dom vill ha människor som har jobbat i butik så hade jag väl fördel eller vad man ska säga.

Till sist lämnade jag över ett uppdaterat CV med betyg och personligt brev samt anställningsbevis från ICA och Södernavet.

Glad i hågen som jag var traskade jag därfirån och körde hem. På hemvägen skrålade Äntligen Morgon ut genom högtalarna i bilen, och jag nästan flög fram. Men man vet ju som sagt inte om man får tjänsten eller inte. Man sitter som på nålar och bara väntar på att dom ska höra av sig dom närmaste veckorna.

Hoppas ni har njutit av ett ganska långt inlägg.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Det var ett väldigt intressant inlägg. Vart har du sökt för nån stans? Hoppas att du får jobbet :)

2008-01-30 @ 13:38:26
URL: http://nillasliv.blogg.se
Postat av: Lilla Andreas

På Citygross i Kalmar, som öppnar vecka 11 tror jag dom sa.

2008-01-30 @ 16:10:59
URL: http://iseeu.blogg.se
Postat av: Nilla

Najs :) Det är nog ett ställe som jag kommer att besöka så fort det har öppnat.

2008-01-30 @ 18:29:15
URL: http://nillasliv.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mailadress? (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?

Vad ville du lille vän?

Trackback
RSS 2.0